Asigurările facultative sunt în topul produselor de asigurare alese de femei în 2023, conform unui studiu comandat de Groupama și realizat împreună cu Institutul de Marketing MIA. Derulat pe un eșantion reprezentativ urban, format din femei și bărbați cu vârste cuprinse între 20 și 65 de ani, studiul arată și o creștere a interesului pentru asigurări de viață în rândul femeilor, în 2023, comparativ cu 2022. Categoria de vârstă care tinde să aibă cea mai mare preocupare pentru asigurările de viață, în cazul femeilor, este 36-45 de ani. În ceea ce privește asigurările de sănătate, preocuparea femeilor pentru subiect se observă cu preponderență în cazul a două segmente de vârstă – 20-35 de ani și 36-45 de ani.
Asigurările auto se regăsesc și ele în topul produselor achiziționate, 76% din femeile asigurate din România având o poliță RCA, iar 33% având și o asigurare CASCO.
”Pentru noi, la Groupama, este foarte important să înțelegem care sunt nevoile clienților noștri, pentru a putea răspunde cu produse și servicii personalizate, pe măsura așteptărilor. În urma analizei preferințelor și a raportului cu riscurile în general, ne-am bucurat să vedem un interes în creștere pentru asigurările de viață sau de sănătate. Este un trend care ne poate apropia de specificul unor piețe mai bine dezvoltate, unde asigurările facultative sunt o normalitate”, a declarat Călin Matei, CEO Groupama.
Conform studiului, numărul femeilor care au călătorit în străinătate în 2023 crește ușor față de 2022 (+2%), în timp ce numărul bărbaților care au călătorit în străinătate crește cu 7%. În schimb, numărul femeilor care au avut o asigurare de călătorie atunci când au fost în străinătate în 2023 crește față de 2022 cu 9%, în timp ce numărul bărbaților asigurați pe perioada unei călătorii în străinătate scade ușor (-2%).
În ceea ce privește asigurarea locuinței, același studiu arată faptul că, din procentul de femei asigurate din România, 52% dețin o asigurare obligatorie a locuinței, iar 48% dețin și o asigurare facultativă a locuinței. 33% dintre femeile asigurate din România au o asigurare CASCO, iar 76% dintre acestea dețin o asigurare RCA.
La finalul anului 2023, distribuția pe tipuri de asigurări în portofoliul Groupama, în cazul femeilor, confirmă tendințele identificate în studiu. 69% dintre clientele Groupama au ales asigurări auto, obligatorii sau facultative, în timp ce 25% au ales să achiziționeze o asigurare a locuinței.