Acţiunile Apple au scăzut cu aproape 3% luni, după ce mai mulţi analişti au declarat că termenele de livrare pentru noile modele de iPhone 16 Pro au indicat o cerere mai slabă decât erau aşteptările, posibil din cauza lansării întârziate a funcţiilor cheie cu inteligenţă artificială, relatează Reuters.
Apple a prezentat săptămâna trecută seria sa de iPhone 16 mult aşteptată, concepută în jurul software-ului său AI, Apple Intelligence.
Datele timpurii privind precomenzile, de la BofA Global Research, au dezvăluit timpi mai scurţi de livrare la nivel mondial pentru modelele iPhone 16 Pro în comparaţie cu modelele 15 Pro de anul trecut, până luni, la trei zile după ce compania a început să preia comenzi.
Durata medie de livrare pentru iPhone 16 Pro a fost în prezent de 14 zile, mai puţin de 24 de zile pentru iPhone 15 Pro anul trecut, arată datele, în timp ce timpul de livrare de 19 zile pentru iPhone 16 Pro Max se compară cu 32 de zile anul trecut. .
”Factorul cheie este cererea sub aşteptări pentru seria iPhone 16 Pro… principalul punct de vânzare, Apple Intelligence, nefiind disponibil la lansare alături de lansarea iPhone 16”, a declarat Ming-Chi Kuo, analist pentru Apple la TF International Securities, într-o postare pe blog.
Apple Intelligence urmează să sosească în versiunea americană a limbii engleze, în versiune beta, abia luna viitoare, iar pentru alte versiuni până în anul viitor, aşa că unii clienţi au optat să nu treacă încă la seria 16.
Vânzările de precomenzi din primul weekend pentru modelele iPhone 16 Pro şi Pro Max au scăzut cu 27%, respectiv cu 16%, conform estimărilor Kuo bazate pe timpul de livrare şi planurile de producţie ale fiecărui model.
Cu toate acestea, analistul BofA Wamsi Mohan a remarcat că timpii mai mici de expediere ar putea fi, de asemenea, un factor al îmbunătăţirii de către Apple a lanţurilor de aprovizionare ale modelelor sale Pro.
Livrarea de anul trecut pentru iPhone 15 Pro Max a fost afectată de probleme de aprovizionare cu lentila tetraprismă.