Decalex, companie specializată în servicii de conformitate GDPR și securitate a datelor anunță lansarea primei aplicații din România și din lume, în domeniul GDPR, dedicată companiilor mici și mijlocii – MyDPO. Apărută în urmă cu numai doi ani, ideea unei aplicații care să devină cel mai facil și intuitiv instrument de lucru pentru orice membru al echipei unei companii care prelucrează date – ale angajaților, partenerilor de afaceri, clienților, investitorilor/acționarilor – a devenit realitate.
Produsul conceput și lansat de echipa Decalex marchează câteva premiere notabile: este prima aplicație GDPR din lume menită să devină un sistem deoperare global pentru soluții de conformitate în zona de privacy și cybersecurity, este prima aplicație care poziționează în centrul conformității educația personalului din companii, ajutându-i pe aceștia să înțeleagă legătura dintre procesele de business pe care lucrează și regulile de conformitate care le sunt aplicabile, iar din punct de vedere al inovației, MyDPO este prima aplicație de conformitate GDPR din lume bazata pe tehnologia AI, se arată într-un comunicat al companiei.
Echipa Decalex a dezvoltat, în prima fază, o aplicație utilă nevoilor interne de business și conformare GDPR, o aplicație de gestiune a activității interne, ca firmă de consultanță specializată în acest tip de servicii. În urma discuțiilor cu clienții despre transformările pe care le-au suferit companiile lor în pandemie, s-a desprins nevoia și necesitatea unui tool care să îi ajute în procesul de digitalizare a fluxurilor interne de lucru, accelerat de condițiile anului pandemic.
“Tranziția către digital a acestora ne-a arătat că oamenii au nevoie să înțeleagă ce reguli de protecție a datelor din GDPR se aplică concret pe activitatea lor, simplu și la obiect. Toți cei cu care am discutat au spus că au nevoie să găsească ușor politicile ce li se aplică și au nevoie de educație pe înțelesul lor“, a explicat Cristiana Deca, cofondator&CEO Decalex.
Aplicația, concepută din start să devină un sistem de operare pentru GDPR, este dezvoltată pe module simple, care pot fi înțelese de oricine din companie. Pentru ca regulile de conformitate să fie respectate trebuie să fie cunoscute și înțelese, iar aplicația MyDPO este creată astfel încât oricine care lucrează cu reguli de conformitate GDPR să le trateze ca pe un instrument de ajutor, contribuind astfel la reducerea riscurilor de neconformitate.
Dezvoltarea MyDPO
Aplicația s-a aflat în testare aproape șase luni la actualii clienți Decalex, fiind dezvoltată modular, astfel că au fost adăugate gradual noi module, pe măsura finalizării acestora. Primul modul dezvoltat a fost cel de management al documentelor de conformitate, a urmat modulul de educație, care conține inclusiv traininguri, a urmat modulul Registru de Evidență. Este în pregătire și va fi gata la finalul lunii iunie un modul Ai care va răspunde întrebărilor de bază ale utilizatorilor care au nevoie de suport.
În acest moment aplicația este în testare la peste 30 de clienți, majoritatea acestora au și anunțat deja că intenționează să lucreze cu ea și după încheierea perioadei de testare.
La proiect lucrează o echipă formată din șapte experti si dezvoltatori softwarecoordonați de un Project Manager Decalex. Aceștia dezvoltă un concept în premieră pe piața aplicațiilor digitale de business, întrucât nu există încă la nivel global un produs similar care să fie adaptabil oricărui departament și oricărui flux de business. Aplicațiile existente acum pe piața serviciilor de profil sunt destinate în primul rând profesioniștilor și oferă cel mult soluții pe câte un singur modul din cele existente în platforma MyDPO.
“Pe viitor ne dorim să exindem funcționalitățile aplicației astfel încât să devină un hub de conformitate în tot ceea ce ține de privacy și securitate cibernetică, și vom dezvolta module similare pentru alte prevederi legislative cum ar fi NIS, ISO 27701 și altele“, a mai menționat Cristiana Deca.
Cum funcționează aplicația
Aplicația este modulară, fiind creată pe nivele de acces, astfel că o companie poate decide granular cărui departament/persoană dorește să îi deschidă acces și la care dintre module. De exemplu, se poate oferi manangerului HR acces la toate politicile și la toate modulele, dar unui angajat din departamentul de marketing doar la cursul online dedicat departamentului din care face parte. “Am construit MyDPO astfel încât oamenii să poată avea acces doar la informația care îi vizează în mod direct, știut fiind faptul că angajații devin cu-atât mai confuzi în privința a ceea ce trebuie să respecte și în ce situații cu cât au acces la mai multe politici și reguli ale companiei“, explică CEO-ul Decalex.
Obiectivul principal al companiei pe anul 2023 este ca, la finalul lui un număr de cel puțin 50 de companii care să lucreze cu aplicatia MyDPO. Pentru anul urmator, obiectivul este dublarea numărului de clienți pentru România, deschiderea pieței din UK, cu cel puțin 10 companii-clienți.