Interesul turiştilor români pentru vacanţe în România a crescut în ianuarie 2024, astfel că volumul rezervărilor prin programul „Înscrieri Timpurii” a fost mai mare cu 30% faţă de perioada similară a anului trecut, relevă datele unui tur-operator.
„Această creştere păstrează evoluţia anului 2023, când numărul turiştilor a fost în medie cu 11% mai mare faţă de anul precedent, sosirile înregistrate în staţiunile turistice din România, însumând 13647 mii persoane, depăşind cu 0,28% numărul turiştilor din 2019, considerat an de referinţă pentru turismul naţional. Înnoptările au însumat 29171 mii, apropiindu-se de valorile din 2019 în creştere totuşi cu 9,8% faţă de 2022. În ceea ce priveşte sosirile turiştilor străini care au vizitat ţara, aceştia au reprezentat 15,4% din totalul sosirilor în România, conform datelor Institutului Naţional de Statistică, în concordanţă cu cele ale tur-operatorului”, precizează reprezentanţii Bibi Touring Touroperator.
Creşterea numărului de rezervări se datorează şi ofertelor speciale cu avans minim de 100 de lei şi diferenţă achitată cu maximum 14 zile înainte de data cazării.
Potrivit sursei citate, turiştii români şi-au recâştigat încrederea în planificarea vacanţelor, chiar şi cu 9 luni înainte. Plata cu vouchere de vacanţă a reprezentat aproape 25% din ponderea rezervărilor, iar mai mult de 90% din totalul voucherelor emise în 2023 au fost deja decontate.
„În acelaşi timp, turiştii au fost mai atenţi la bugetul alocat şi la raportul calitate/preţ, preferând în general unităţile clasificate de 3 şi 4 stele, cu facilităţi şi servicii suplimentare. Astfel, pentru zona de litoral, turiştii au preferat în procent de 31% unităţile clasificate de 3 stele şi 57% pe cele de 4 stele, iar pentru zona de munte-balneo proporţia este constantă, în jur de 42%, atât pentru unităţile de 3 cât şi pentru cele de 4 stele”, arată datele tur-operatorului.
Staţiunile din zona de litoral care s-au bucurat de cel mai mare număr de turişti în anul 2023 au fost Mamaia, Eforie Nord şi Jupiter, cu o pondere de 58% din totalul vânzărilor, în timp ce în zona de munte Sinaia, Predeal şi Poiana Braşov au ocupat 56% din volumul vânzărilor, iar pentru balneo, Băile Felix, Călimăneşti-Căciulata şi Băile Herculane o pondere de 64%.
„Turismul este respiraţia economiei. Au fost 4 ani cu provocări uriaşe iar agenţiile de turism au depăşit incredibil de bine restricţiile de călătorie, boala, influenţa războaielor şi în 2023 – costul dublat al finanţărilor. Noi plătim toamna în avans milioane de euro pentru a ne asigura locuri bune în sezonul de vară, la preţuri cât mai accesibile. Ne bucurăm că anul acesta am reuşit să depăşim semnificativ cifrele din 2019. Promovăm cu pasiune şi încredere turismul românesc pentru români şi străini în 20 de ţări. Brandul nostru s-a născut acum 37 de ani pe plaja din Venus, pe când eram studenţi. Şi mergem înainte, oferind vacanţe pentru suflet, oriunde în România”, a declarat Adrian Voican, preşedinte BIBI Group4Travel.
Pentru anul 2024, BIBI Touring Touroperator estimează o creştere a tarifelor cu 15-20% faţă de 2023 şi o durată medie a sejurului de 4,5 nopţi pentru zona de litoral, respectiv de 3,6 nopţi pentru zona de munte – balneo şi Delta Dunării.
Tot în acest an, vor avea succes staţiunile unde OMD-urile împreună cu autorităţile locale vor pune în valoare potenţialul turistic al zonei respective şi hotelurile care au înţeles să adopte tarife şi servicii competitive, adaptate pentru nevoile turiştilor.
Bibi Touroperator, membru Bibi Group4Travel, este unul dintre cei mai importanţi tur-operatori pe piaţa locală de turism, specializat exclusiv pentru România, cu o cifră de afaceri a grupului de peste 10 milioane de euro.