Unu din trei români (33%) nu au redirecționat niciodată cei 3,5% din impozitul pe venit, 67% dintre românii din mediul urban au redirecționat cel puțin o dată și în măsură semnificativ mai mare cei cu vârste între 35-44 ani (80%), relevă un studiu realizat de Reveal Marketing Research și dat miercuri publicității.
Cel mai recent studiu Reveal Marketing Research a analizat atitudinile și comportamentele românilor referitor la redirecționarea procentului de 3,5% din impozitul pe venit, în contextul în care termenul limită pentru completarea formularului este 25 mai. După această dată, suma va fi direcționată automat către bugetul de stat.
Conform cercetării, românii preferă să redirecționeze impozitul în principal către ONG-uri pentru copii și educație (39%), cazuri medicale individuale (37%) și biserici sau parohii (18%).
Cei mai mulți dintre români aleg să completeze Formularul 230 online (43%) sau să îl depună în format fizic la sediul ONG-ului/ bisericii alese (39%).
Redirecționarea impozitului este puternic influențată de relațiile personale: șase din zece români au fost rugați de cineva cunoscut să completeze Formularul 230. 90% dintre români cred că redirecționarea a 3,5% din impozit este utilă, iar 82% au încredere că banii ajung la destinația corectă.
Studiul mai arată că 83% dintre românii din mediul urban sunt familiarizați cu posibilitatea de a redirecționa până la 3,5% din impozitul pe venit către o cauză non-profit, prin completarea Formularului 230.
Dintre cei care au redirecționat, 43% au transformat acest gest într-un obicei anual, comparativ cu 24% care completează formularul doar ocazional.
În ceea ce privește sursele de informare, majoritatea românilor au aflat pentru prima dată despre Formularul 230 de la un prieten sau o rudă (26%), de la angajator (25%) sau direct de la un ONG (19%).
‘Rezultatele studiului arată că românii sunt deschiși să redirecționeze procentul 3,5% din impozitul pe venit, mai ales când cunosc cauza sau la îndemnul cunoscuților. În acest context, studiile de tip U&A și Segmentare sunt instrumente valoroase pentru ONG-uri, ajutându-le să înțeleagă în profunzime tipologiile donatorilor, motivațiile acestora și să identifice cele mai eficiente strategii de comunicare pentru a crește redirecționarea impozitului pe venit,’ a declarat Marius Luican, director General Reveal Marketing Research, citat într-un comunicat remis AGERPRES.
Analiza arată că, în general, redirecționarea impozitului este puternic influențată de relațiile personale. 59% dintre români au fost rugați de cineva cunoscut să completeze formularul, procent care urcă la 65% în cazul tinerilor cu vârste între 25-34 de ani, la 69% pentru cei între 35-44 de ani, iar în rândul persoanelor cu venituri lunare de peste 5.000 lei ajunge la 79%.
Analiza pe segmente socio-demografice arată că ONG-urile care sprijină copiii și educația sunt preferate într-o măsură mai mare de către persoanele care au copii (44%), în timp ce ONG-urile pentru protecția animalelor sunt alese mai degrabă de tinerii cu vârste între 18-24 de ani și de cei fără copii – ambele categorii înregistrând un procent de 17%, comparativ cu 10% la nivelul întregului eșantion.
Procedura de depunere preferată este completarea online (43%), iar 39% aleg să îl depună în format fizic, direct la sediul ONG ului sau al bisericii.
90% dintre români cred, în mare și foarte mare măsură, că mecanismul de redirecționare a 3,5% din impozitul pe venit este util și eficient pentru sprijinirea societății civile, iar 82% au încredere că sumele ajung la destinația corectă.
Principalii factori care i-ar motiva pe români să completeze din nou formularul de redirecționare includ cunoașterea directă a unei cauze care are nevoie de sprijin (53%), simplificarea procesului de completare și trimitere (37%), accesul la mai multe informații despre cum funcționează și de ce este important acest mecanism (32%) și o promovare mai eficientă în mass-media (31%).
Ca tendință, persoanele de peste 55 de ani sunt mai interesate să cunoască direct cauza care are nevoie de sprijin (63%). Cei care nu au completat până acum formularul își doresc, într-o proporție mai mare, ca acesta să fie mai ușor de completat (40%) și să primească mai multe informații despre cum funcționează și de ce este important acest mecanism (40%). În același timp, tinerii cu vârste între 25- 34 de ani (36%), precum și cei care au completat până în prezent cel puțin o dată formularul (36%), consideră importantă o promovare mai bună în mass-media.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 9-15 mai pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1.008 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
