Compania de curierat Sameday a încheiat anul 2023 cu o creştere a veniturilor la nivel de grup de peste 25%, depăşind un miliard de lei, ca urmare a strategiei de investiţii şi a extinderii cotei de piaţă, conform unui comunicat de presă.
Anul trecut, numărul de magazine online care au ales să lucreze cu compania a crescut cu 43% comparativ cu anul precedent, ajungând la peste 24.000.
„Anul 2023 a fost pentru Sameday un capitol important din evoluţia companiei, pentru că am cules roadele investiţiilor pe care le-am făcut în ultima perioadă. Cu mândrie remarcăm o creştere semnificativă în toate sectoarele de activitate, confirmând angajamentul nostru constant faţă de inovaţie, calitate şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor. Retrospectiva acestui an abundent în realizări ne motivează să continuăm să definim standardele în industria de curierat şi să oferim soluţii logistice care să sprijine dezvoltarea ecosistemului eCommerce – curierat la nivel de regiune”, a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
La nivel de grup, compania a investit anul precedent peste 100 de milioane de lei, cele mai mari sume fiind direcţionate către implementarea de soluţii tehnologice menite să îmbunătăţească experienţa clienţilor, capacitatea de procesare şi reţeaua easybox. Aceste investiţii au dus la transparenţă sporită şi un control mai mare asupra proceselor logistice.
Începând cu 2023, compania oferă servicii de livrare şi clienţilor persoane fizice, extinzând astfel gama de produse de livrare oferite consumatorilor. În luna noiembrie, compania a lansat serviciul Sameday easyway, cu ajutorul căruia oricine poate trimite colete de la un easybox la altul.
Prin intermediul reţelei easybox, compania a livrat în 2023 peste 41 de milioane de colete, înregistrând astfel o creştere de 47% faţă de anul anterior.
La finalul anului 2023, reţeaua transfrontalieră easybox număra 5.009 unităţi. În România, reţeaua de lockere include 3.903 de unităţi, disponibile în 464 de localităţi, în timp ce în Ungaria sunt 700 de lockere în 281 de localităţi, iar Bulgaria acoperă 61 de localităţi cu 406 lockere.
Potrivit comunicatului, compania a livrat, în 2023, peste 80 de milioane de colete în cele trei ţări. Comparativ cu anul 2022, în 2023 numărul magazinelor online care au optat pentru serviciul de trimiteri crossborder s-a dublat, înregistrând o creştere de 106%.
În 2023, compania a încheiat al treilea an de activitate în Ungaria şi primul an complet în Bulgaria, piaţă unde a intrat în 2022.
În acest an, compania are în plan să investească peste 300 de milioane de lei, iar cei mai mulţi bani vor fi direcţionaţi către extinderea reţelei easybox, tehnologie şi optimizarea capacităţii şi vitezei de procesare şi livrare.