Leo Burnett Bucharest, împreună cu divizia de DATA Intelligence a Publicis Groupe România, au creat TikTok Index, primul instrument creat pe specificul acestei platforme de comunicare, pentru a măsura performanța conținutului brandurilor și a identifica ce aduce cea mai mare valoare adăugată în fiecare industrie monitorizată. Instrumentul urmărește 12 industrii – fast food, soft drinks, hypermarkets, farmacii, financiar, electronice, telecomunicații, TV video on demand, auto, e-comm fashion, beauty – și este în continuă extindere.
Algoritmul indexului are la bază toți metricii publici ai platformei și este foarte apropiat de cel folosit de TikTok pentru împingerea în platformă a conținutului apreciat de utilizatori. Astfel, TikTok Index oferă o imagine cât se poate de autentică a activității brandurilor pe platformă și le ierarhizează în funcție de ceea ce inseamnă performanța, specific pe această platformă.
„Brandurile tind să considere TikTok ca o nouă rețea de socializare, alături de Facebook și Instagram. Însă nu este deloc așa. În timp ce pe rețelele de socializare feed-ul oamenilor este format din postările celor pe care îi urmăresc, algoritmul TikTok este bazat pe potențialul de viralitate și interesul utilizatorilor pentru fiecare bucată de conținut, de sine stătător, având sens și pentru cei care interacționează prima oară cu brandul sau cu mesajul transmis. De aceea, avem nevoie de un instrument care să măsoare performanța conținutului dezvoltat de branduri pentru această platformă, în linie cu specificul ei, ” a declarat Irina Savu, DATA Intelligence Director, Leo Burnett Bucharest.
Datele din TikTok Index sunt actualizate săptămânal pe un site dedicat – www.tiktokindex.ro, astfel încât oamenii de comunicare să poată urmări în timp real activitatea din industria în care activează, precum și evoluția performanței conținutului brandului propriu vs. competitori.
În plus, Leo Burnett Bucharest a dezvoltat și un DATA-board care poate fi pus la dispoziția brandurilor interesate, cu informații detaliate despre fiecare industrie și analize calitative recurente, cu concluzii acționabile pentru crearea de conținut performant pe TikTok.
„În TikTok Index se remarcă brandurile ce depun efort susținut în crearea de conținut valoros și nativ platformei, precum și cele care au reușit să dea un sens distinct acestui canal în ecosistemul comunicării lor digitale. Din analizele calitative am observat trei tipologii de conținut cu impactul pozitiv asupra indexului: conținutul creat în colaborare cu content creators, prezent îndeosebi în cateogriile Finance, Hypermarkets și Soft drinks, componenta educațională regăsită în unele dintre cele mai performante tiktok-uri din categoriile E-commerce/Fashion și Pharmacies, și, foarte specific pentru platformă, trendurile internaționale reinterpretate, unde se remarcă industriile Auto și Finance,” a declarat Maria Man, Data Intelligence Strategist, Leo Burnett Bucharest.