Revenirea încrederii consumatorilor a stimulat cumpărăturile online în Europa în acest an, a declarat miercuri grupul industrial ECommerce Europe, în timp ce platforme low-cost precum Temu, deţinută de PDD Holdings, au sporit concurenţa, transmite Reuters.
Inflaţia a afectat puterea de cumpărare a cumpărătorilor din întreaga lume şi a contribuit la creşterea rapidă a platformelor online care vând produse ieftine. În Statele Unite, gospodăriile cu venituri mici – cu un venit anual de 50.000 de dolari sau mai puţin – şi-au crescut cheltuielile online mai mult decât alte grupuri, potrivit cercetării Bank of America, o tendinţă care indică o concurenţă mai mare a preţurilor online în trimestrul critic de vacanţă.
Cifra de afaceri în comerţul electronic în Europa este aşteptată să atingă 958 de miliarde de euro în acest an, faţă de 887 de miliarde de euro în 2023, o creştere de 8%, sau 5% în termeni ajustaţi la inflaţie, potrivit raportului Ecommerce Europe, care acoperă 38 de ţări din regiune, inclusiv Marea Britanie.
Acest lucru ar face ca acesta să fie primul an din 2021 în care cifra de afaceri din comerţul electronic este în creştere, după ce cumpărătorii au luat în considerare preţurile mai mari, ceea ce i-a determinat să cumpere mai puţin şi să treacă la articole mai ieftine.
”Nu ne-am întors la nivelul de încredere a consumatorilor de dinainte de criza inflaţiei, dar nu suntem departe. Ajungem la o nouă normalitate, care este puţin mai pesimistă decât vechea normalitate”, a declarat Anton Delbarre, economist şef la asociaţia de retail EuroCommerce, care a copublicat raportul.”.
Cu toate acestea, liderii asociaţiilor de comerţ electronic din Danemarca, Finlanda şi Germania au declarat că platformele online chineze precum Temu, care vinde produse precum bocanci de drumeţie cu 10 euro şi ceasuri inteligente la 15 euro, cresc concurenţa pentru jucătorii locali.
”Consumatorii germani au apelat la bunuri chinezeşti ieftine”, a declarat Martin Gross-Albenhausen, director general adjunct al asociaţiei germane de comerţ electronic BEVH.
Niels Ralund, şeful departamentului de comerţ electronic la Camera de Comerţ Daneză, a declarat că companii precum Temu creează concurenţă neloială vânzând în Uniunea Europeană ”fără să respecte aceleaşi reglementări pe care trebuie să le respecte magazinele online daneze”.
Un purtător de cuvânt al Temu a declarat că aceasta ia în serios respectarea legilor şi reglementărilor locale şi că se angajează să sprijine afacerile locale, invitând comercianţii din Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia şi Spania să se alăture platformei sale.