Piața de suplimente alimentare din România a cunoscut o creștere constantă în ultimii ani, conform unui studiu publicat de Type Nature, importator exclusiv în România și Republica Moldova al suplimentelor produse în Portugalia de celebra companie Dietmed. Pentru anul 2024, se estimează că valoarea pieței de suplimente din România va ajunge la aproximativ 673 milioane euro, în creștere de la 647 milioane euro în 2023, arată studiul realizat de Cegedim, și publicat de Type Nature.
Datele arată că, în România, consumul mediu pe cap de locuitor de suplimente alimentare este în valoare de 35,42 euro, raportat la o populație de 19 milioane de locuitori, în timp ce piața Uniunii Europene de suplimente alimentare arată o medie de consum de 89 de euro pe cap de locuitor. În Portugalia, de exemplu, piața este evaluată la 600 milioane euro, la o populație de 10 milioane, ceea ce înseamnă un consum anual per capita de 60 euro.
„Creșterea pieței de suplimente alimentare la nivel local este un semn că românii au început să se educe cu privire la importanța acestora în menținerea sănătății, însă sunt și multe provocări în acest sens. Nu puține au fost cazurile în care pacienților le-au fost promise „pilule magice” care le pot rezolva toate problemele de sănătate sau campanii de marketing prin care li s-a explicat că trebuie să plătească un preț foarte mare pentru produse eficiente. La Type Nature, reușim să aducem pe piața din România produse de cea mai înaltă calitate la un preț corect, printr-un management eficient al costurilor și o etică în ceea ce privește adaosurile comerciale”, a declarat Valentin Popescu, co-fondator Type Nature. Potrivit acestuia, în ultimii ani, piața suplimentelor alimentare din Europa s-a dezvoltat extrem de mult și concurează cu cele mai competitive piețe la nivel mondial.
“Putem să garantăm tuturor pacienților noștri accesul la produse inovative de ultimă oră, atât din perspectiva formulelor, a ingredientelor patentate, cât și din cea a formelor de administrare”, a adăugat co-fondatorul Type Nature. „În cei 37 de ani de activitate, Dietmed s-a ghidat după trei valori principale: calitate, rigoare, inovație. În mare parte din produsele pe care le scoatem pe piață avem ingrediente patentate și lucrăm cu cei mai mari producători de materie primă la nivel mondial. Investim în cercetare și dezvoltare, prin parteneriate cu universități de profil din Portugalia. Piața din România este atrăgătoare prin potențialul de dezvoltare pe care îl are, în următorii ani. În ultimii patru ani, am dezvoltat un parteneriat sustenabil cu Type Nature, alături de care ne dorim să ajungem la cât mai mulți români, cu produsele noastre”, a declarat Antonio Jose Almeida Santos, CEO și proprietar Dietmed. Compania portugheză Dietmed este un business de familie aflat la a doua generație, care a fost în urmă cu 37 de ani. În prezent, activează în 20 de țări de pe trei continente. Cifra de afaceri a companiei, în 2024, va crește cu 18%, la 27 de milioane de euro. Conform studiului citat, în România, cele mai consumate suplimente sunt probioticele, hepatoprotectoarele și produsele pentru imunitatea tractului respirator în timp ce, comparativ, în Portugalia, categoriile dominante sunt multivitaminele și mineralele, urmate de stimulentele pentru memorie și creier.
Type Nature, cifră de afaceri aproape dublă în 2024
Type Nature importă și promovează în România peste 130 de produse Dietmed, producător portughez de suplimente alimentare cu o experiență de 37 de ani. În 2023, Type Nature a raportat o cifră de afaceri de 5,1 milioane lei și previzionează pentru 2024 o creștere la 9 milioane lei. Produsele Type Nature sunt distribuite în peste 1.000 de farmacii din România, cu un obiectiv de extindere la 2.000 de locații până în 2027, inclusiv prezență în farmaciile și magazinele online, pentru a acoperi 70% din piața de profil. Din portofoliul Type Nature, cele mai bine vândute produse sunt hepatoprotectorul “Milk Thistle,” probioticul “Acidophilus” și tonicul cerebral “Vitamineral Cerebral.”