Deprecated: Funcția WP_Dependencies->add_data() a fost apelată cu un argument care este considerat învechit începând cu versiunea 6.9.0. Comentariile condiționale IE sunt ignorate de toate navigatoarele acceptate. in /var/www/incomemagazine.ro/public/wp-includes/functions.php on line 6131
Transporturi

CFR Marfă a consemnat pierderi de 328 milioane de lei și datorii la stat de peste un miliard de lei, în 2024

CFR Marfă a înregistrat, anul trecut, pierderi de peste 328 milioane de lei, iar datoriile restante la bugetul de stat au depășit pragul de un miliard de lei, arată o analiză RisCo, dată vineri publicității.

‘Pierderile de 328 milioane de lei și datoriile care depășesc pragul de un miliard lei sugerează că operatorul național se află într-o situație financiară critică. Nu este vorba doar despre datoriile și cheltuielile pe care le are, ci și despre cei peste 3.000 de angajați care au nevoie de siguranță în ceea ce privește stabilitatea locului de muncă. Pierderile înregistrate de-a lungul timpului sunt efecte ale unui posibil management ineficient și ale lipsei investițiilor în infrastructură. În contextul actual economic, pierderile operatorului național nu indică doar un punct de cotitură al acestuia, ci și o destabilizare la nivel operațional și financiar. Situația economică în care se află nu este doar una de lichiditate, ci și una care ne atrage atenția în ceea ce privește sustenabilitatea pe termen mediu și lung’, relevă analiza.

Conform datelor disponibile pe platforma de analiză financiară RisCo, operatorul național de transport marfă a consemnat în anul 2024 o cifră de afaceri de peste 677 milioane de lei. Cu toate că CFR Marfă își desfășoară activitatea pe întreaga rețea feroviară și oferă servicii multiple, cifra de afaceri aferentă anului 2024 a scăzut cu 13%.

Pierderile aferente anului 2024 (de până la 42%) indică probleme financiare substanțiale și prezintă o entitate care, deși își desfășoară activitatea într-un domeniu de bază al economiei, are dificultăți în menținerea rentabilității operaționale și în adaptarea la condițiile economice actuale.

În 2024, veniturile totale ale operatorului au ajuns la puțin peste 839 milioane de lei, iar cheltuielile totale au depășit un miliard de lei.

‘Dacă punem în balanță veniturile totale – cheltuielile totale din ultimii cinci ani, observăm faptul că veniturile operatorului național sunt mai mici și nu reușesc să acopere cheltuielile operaționale, generând astfel pierderi constante de la un an la altul. Datoriile restante la bugetul de stat au depășit pragul de un miliard de lei, ceea ce reprezintă un semnal de alarmă pentru o entitate cu o experiență de 27 de ani în care statul român este acționar prin Ministerul Transporturilor. Această situație poate semnala nevoia unei reevaluări a strategiei de dezvoltare, în condițiile în care lipsa de investiții în inovare și reacția întârziată la schimbările din industrie riscă să destabilizeze reputația entității pe termen lung’, au explicat analiștii RisCo.

Pierderile înregistrate de CFR Marfă în ultimii cinci ani evidențiază o instabilitate financiară persistentă, cu fluctuații semnificative de la an la an. Astfel, în anul 2020, pierderile s-au ridicat la 335,084 milioane de lei, în 2021 – de 351,760 milioane de lei, în 2022 -153,312 milioane de lei, în 2023 – 231,136 milioane de lei, iar în 2024 – 328,638 milioane de lei.

‘Deși în anul 2022 compania a înregistrat pierderi mai mici comparativ cu anii anteriori, această evoluție nu a marcat începutul unei posibile redresări. În perioada 2023 – 2024, întâlnim un trend ascendent al pierderilor. Pentru a evita repetarea acestor situații este necesar ca entitatea să ia o serie de măsuri structurale care să includă eficientizarea costurilor și relansarea activității comerciale într-un cadru de sustenabilitate financiară’, sunt de părere specialiștii RisCo.

Deși activitatea de transport este diversificată și include transportul pentru toate tipurile de marfă și toate tipurile de trafic, local și internațional, numărul angajaților este în scădere. Potrivit raportărilor oficiale disponibile pe platforma RisCo, numărul angajaților a scăzut cu 5%, numărul acestora ajungând la 3.049 în 2024. În plus, entitatea oferă și servicii de transport intermodal, logistică de transport, închirieri material rulant, întreținere și reparații material rulant, dar și alte activități.

Cu o experiență de 27 de ani, Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă ‘CFR Marfă’ este operatorul național din România care asigură transportul feroviar de marfă la nivel național și internațional, contribuind la asigurarea unui flux constant de mărfuri esențiale pentru economia țării.

Înființată în 2014, compania RisCo oferă servicii de verificare online și monitorizare a firmelor din România, oferind toate informațiile financiare, juridice și de disciplină a plăților despre companiile din țară.

Cele mai recente știri

To Top