România găzduiește, în prezent, cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru dispozitive ‘wearables’ din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), iar Bucureștiul se află pe harta centrelor de inovare pentru tehnologiile gigantului american, se arată într-un comunicat de presă al companiei, transmis marți AGERPRES, cu ocazia aniversării a 15 ani de activitate pe piața locală.
Potrivit sursei citate, din noiembrie 2010 și până la acest moment, echipa locală a Google a ajuns la peste 400 de oameni care își desfășoară activitatea în două birouri.
‘Activitățile din biroul local s-au diversificat constant, iar acum Google are în București un adevărat centru de inovare, cu echipe dedicate de consultanță în digital advertising, servicii de cercetare și dezvoltare pentru ‘wearables’, Cloud și Android. În cei 15 ani în România, Google și-a extins proiectele locale, de la a face accesibile digital frumusețile și moștenirea culturală a României, până la a susține educația digitală și siguranța online a elevilor, promovarea mediului antreprenorial local și impulsionarea creșterii economice. Focusul actual este inteligența artificială (AI), toate produsele localizate în ultima perioada bazându-se pe AI. Mai mult, Google România se concentrează pe impulsionarea utilizării AI-ului și sprijinirea inițiativelor de educației în domeniul inteligenței artificiale’, se menționează în comunicat.
De asemenea, în prezent, România este cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru dispozitive ‘wearables’ din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), în timp ce Bucureștiul se află pe harta centrelor de inovare pentru tehnologiile companiei, iar soluțiile și serviciile dezvoltate local sunt încorporate în smartwatch-uri și telefoane Pixel utilizate în întreaga lume.
‘În București lucrează mai multe echipe de ingineri a căror activitate acoperă domenii ca Google Wearables Health Experiences și Fitbit Consumer Services, alături de Google Research și soluțiile de infrastructură Google Cloud. Echipele de ingineri din România dezvoltă funcționalități legate de sănătatea și siguranța personală, de fitness și starea organismului, folosite de utilizatorii de produse Pixel din toată lumea. În această toamnă, echipa locală de ingineri de la Google a extins inovația prin încorporarea funcționalităților dezvoltate într-un antrenor de sănătate și fitness bazat pe inteligență artificială’, menționează reprezentanții companiei.
De-a lungul celor 15 ani de activitate în România, compania de tehnologie de derulat o serie de programe educaționale, precum: Google Atelierul Digital pentru studenți în nouă huburi în cele mai importante centre universitare ale României; ‘Google for Startups’ – cu susținere constantă IMM-uri; începând din 2012, prin Google.org, au fost acordate granturi de aproape șase milioane de dolari către organizații neguvernamentale (ONG) din România, pentru dezvoltarea de programe sociale și în domeniul educației.
În plus, începând din 2023, Google România, alături de Institutul Național de Administrație, a derulat programe pentru educarea personalului din administrația publică în domeniul inteligenței artificiale. ‘Aproximativ 8.500 de funcționari publici din România și Republica Moldova au participat la sesiuni de instruire privind inteligența artificială pentru creșterea productivității și noțiuni de siguranță în mediul online și securitate cibernetica. Google România va continua aceste programe, cu obiectivul de a ajunge la un număr cât mai mare de funcționari publici’, se precizează în comunicatul citat.
Totodată, de la lansarea versiunii pentru România, în 2013, și până în prezent, YouTube a devenit unul dintre cele mai importante canale ale creativității românești, iar ecosistemul creatorilor de conținut a crescut constant.
În cifre, mai mult de 13 milioane de români (cu vârsta peste 18 ani) se uită la video-uri pe YouTube, iar zilnic, o persoană din România vizionează, în medie, peste 50 de minute pe platformă.
Pe segmentul de societate și cultură, datele companiei arată că, de la lansarea biroului local, promovarea patrimoniului natural, cultural și istoric al României s-a aflat constant pe agenda Google. Astfel, prin proiectele de digitalizare și publicare pe Google Maps Street View și Google Arts&Culture, sunt expuse frumusețile și patrimoniul României unui public digital global.
Primul pas important în această direcție a fost făcut în anul 2012, când Google a acoperit întreaga țară cu imagini panoramice.
‘De atunci, mașinile Street View au revenit periodic în România – cel mai recent anul acesta – pentru a actualiza imaginile țării noastre. Mai mult, proiecte speciale au fost dezvoltate de biroul local Google pentru a adăuga în Street View câteva dintre reperele României. În 2015, Salina Turda a fost deschisă vizitatorilor virtuali pe Street View. În 2018, în colaborare cu organizația World Wide Fund (WWF), Google România a pus pe Street View Delta Dunării, cu peste 1.500 km de canale și drumuri. În 2023, mare parte din Via Transilvanica, traseul de mare distanță care traversează România, a fost fotografiat și poate fi explorat digital pe Google Street View’, conform sursei citate.
Prin intermediul Google Arts & Culture, primele colecții românești au fost lansate pe platformă în anul 2014, când trei dintre cele mai populare muzee (Muzeul Național Brukenthal, Muzeul Național al Țăranului Român și Complexul Național Muzeal ASTRA), precum și alte asociații de patrimoniu din România și-au publicat colecțiile. În anii următori, mulți alți parteneri culturali din România și-au adăugat colecțiile virtuale pe această platformă: de la cămașa tradițională românească – ‘ia’ – inclusă într-o expoziție dedicată modei și stilului, până la Castelul Peleș sau Palatul Parlamentului.