Deprecated: Funcția WP_Dependencies->add_data() a fost apelată cu un argument care este considerat învechit începând cu versiunea 6.9.0. Comentariile condiționale IE sunt ignorate de toate navigatoarele acceptate. in /var/www/incomemagazine.ro/public/wp-includes/functions.php on line 6131
Actualitate

Cum s-a făcut cel mai mare proiect de apă din România

Cea mai mare investiție în infrastructura de apă din România, proiectul Isvarna II, intră în etapa finală. Cu o valoare de circa 600 de milioane de euro, acesta va transforma Craiova în primul oraș mare din România alimentat complet cu apă de izvor de munte.

Peste 300.000 de locuitori din Dolj și Gorj vor avea până la finalul anului apă de izvor de munte direct la robinet. Anunțul a fost făcut de Alin Șuiu, directorul general al Companiei de Apă Oltenia S.A., la Conferința Națională România Inteligentă „Viață, sănătate, responsabilitate: de la riscuri la soluții sustenabile în gestionarea utilizării apei în România”, unde a prezentat stadiul celui mai ambițios proiect de infrastructură edilitară realizat în România după 1989.

Record european

Aducțiunea Isvarna II are o lungime de 123 de kilometri și traversează 16 unități administrativ-teritoriale. Proiectul, inițiat de primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, are o valoare totală de aproximativ 600 de milioane de euro. „Vorbim despre cel mai mare proiect de apă finanțat de Uniunea Europeană”, a precizat Alin Șuiu. Deși lucrarea se apropie de finalizare, drumul până aici a fost plin de obstacole birocratice. Astfel, referindu-se la problemele concrete cu care se confruntă în ultimele faze ale proiectului, directorul Companiei de Apă Oltenia a dezvăluit că un constructor a fost blocat mult timp din cauza unui aviz pentru vegetație care nici măcar nu exista în momentul proiectării: „Unul dintre constructori a stat anul trecut 10 luni pentru un aviz de la Romsilva – pe traseu, între timp, de la momentul proiectării și până la momentul execuției au trecut mai bine de 10 ani de zile, a crescut niște lăstăriș”. Consecințele acestei întârzieri sunt și financiare – constructorul amenințând acum cu acțiuni în instanță –, dar lucrul cel mai rău este că s-a amânat livrarea finală a proiectului. De altfel, pe baza experienței dobândite, Alin Șuiu propune o reformă a modului în care sunt gestionate investițiile în sectorul de apă și canalizare. 

Cele mai recente știri

To Top