Speranţele companiei de comerţ electronic Shein, fondată în China, de a se lista la bursă în Statele Unite devin din ce în ce mai slabe, pe măsură ce tensiunile crescânde între Beijing şi SUA afectează afacerile şi comerţul, conform experţilor, transmite CNBC.
Compania, evaluată ultima dată la 66 de miliarde de dolari, a depus în mod confidenţial cerere să devină publică în SUA în noiembrie. De atunci, s-a confruntat cu rezistenţă în încercarea de a se alătura sferei americane de retail, inclusiv prin numeroase încercări respinse de a deveni membru al Federaţiei Naţionale de Retail, cea mai mare asociaţie comercială din industrie, a relatat anterior CNBC.
Solicitarea Shein de a se lista la bursă a avut lo în condiţiile în care a devenit un nume cunoscut în SUA, oferind preţuri mici şi lansarea rapidă de noi stiluri.
Compania este pe cale să preia o cotă de piaţă majoră de la comercianţii cu amănuntul din SUA, în special de la Gap, TJX Companies şi Macy’s, conform datelor UBS de anul trecut, şi continuă să concureze Target, Walmart şi Amazon.
Dar, pe măsură ce opoziţia politică la IPO-ul său din SUA creşte, Shein pare să schimbe vitezele, deoarece se pregăteşte să depună documentele, în mod confidenţial, pentru o listare de 50 de miliarde de lire sterline la bursa din Londra, în săptămânile următoare.
Probabil că Shein ar fi preferat să se listeze în SUA, deoarece oferta acolo ar putea aduce o evaluare mai mare decât în Marea Britanie, a declarat Angelo Bochanis, analist IPO la Renaissance Capital, care oferă cercetări înainte de IPO şi ETF-uri axate pe IPO.
Dar calea sa nu a fost uşoară, deoarece oficialii federali şi de stat solicită Comisiei pentru bursă şi valori mobiliare să examineze sau chiar să blocheze oferta publică iniţială în SUA.
”Studierea companiilor cu profil înalt şi cu rădăcini în China este foarte în vogă politic în acest moment în Statele Unite”, a spus Bochanis. O IPO la Londra ar putea fi, teoretic, mai uşoară decât o ofertă în SUA, potrivit lui Bochanis.
Dacă listarea Shein la Londra va reuşi, este puţin probabil să continue să mai urmărească o listare în SUA, a spus profesorul de finanţe de la Universitatea din Florida Jay Ritter, care studiază IPO-urile.
Nu toate companiile legate de China se încurcă în reţelele tensiunilor politice în creştere. Compania chineză de vehicule electrice Zeekr a devenit publică în SUA luna trecută. A devenit una dintre primele companii chineze proeminente care a făcut acest lucru în SUA, chiar dacă administraţia Biden a reprimat din ce în ce mai mult vehiculele electrice produse din China.