Deprecated: Funcția WP_Dependencies->add_data() a fost apelată cu un argument care este considerat învechit începând cu versiunea 6.9.0. Comentariile condiționale IE sunt ignorate de toate navigatoarele acceptate. in /var/www/incomemagazine.ro/public/wp-includes/functions.php on line 6131
Profil de antreprenor

Rețeta unor deserturi de milioane de euro

Alina Sudriu a lansat Grace Couture Cakes în 2012, în urma unei investiții de 65.000 de euro. Ea a mizat la acea vreme pe o nevoie pe care piața locală nu o acoperea: deserturile couture, personalizate, pentru nunți, botezuri și evenimente corporate. Între timp, activitatea companiei s-a extins și în retail, prin propriile cake-shopuri, prin magazine partenere și printr-o platformă online inovatoare.

Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor și a unui programul de master în Strategic Marketing, Alina Sudriu și-a început cariera în 2006, imediat după terminarea facultății, într-o companie de produse electronice. Ulterior a trecut în consultanță imobiliară și, după câțiva ani, a simțit că e momentul să facă altceva. Așa a luat naștere Grace Couture Cakes. Totuși, decizia de a lansa un business „dulce” nu a venit dintr-o pasiune, ci dintr-un calcul simplu: piața din România era pregătită pentru prăjituri și torturi haute-patisserie, cu ingrediente premium și rețete rafinate, comparabile cu cele din restaurantele și cofetăriile de top internaționale. În plus, clienții căutau servicii de top, de la consultanță la logistică, pentru evenimente care marcau momente importante din viața lor. „Este un business care a început nu dintr-o pasiune, cum se întâmplă de multe ori în această nișă, ci din spirit antreprenorial: identificand o nevoie a pieței, pe care am știut că o putem acoperi mai bine decât furnizorii care existau în acel moment”, explică antreprenoarea. Provocarea mare a fost ca într-un termen scurt ideea să se tranforme într-un business funcțional într-o asemenea nișă: documentații tehnice, autorizări, acte, dar și formarea echipei inițiale și testarea rețetelor. Dar, cu toate greutățile începutului, primele luni i-au demonstrat că direcția este cea corectă. Comenzile au venit inițial din cercul de prieteni, apoi din zona corporate. La mai puțin de jumătate de an de la lansare, brandul putea deja să colaboreze cu o echipă externă pentru comunicare, iar acesta a fost pasul prin care Grace Couture Cakes s-a diferențiat rapid de restul pieței.

Cel mai dificil moment, își amintește antreprenoarea, a fost pandemia. Totuși, compania sa era cât se poate de pregătită: în decembrie 2019, lansase deja cofetăria online gracecc.ro, iar în 2020 și-a extins serviciile printr-o platformă dedicată comenzilor personalizate pentru torturi și candy bars. Totodată, digitalizarea, planificată ca direcție strategică, a fost accelerată de contextul pandemic. O echipă extinsă a lucrat pentru a crea o experiență online care să reproducă fidel consultanța personalizată oferită anterior doar în showroom. Astfel, configuratorul online a devenit un instrument cheie: ghidează clienții pas cu pas și permite adaptarea comenzilor în funcție de numărul de invitați, preferințele de gust, cromatică sau tema evenimentului. În plus, cutia de degustare – tasting box – introdusă în premieră pe piața din România, le oferă clienților varianta de a testa deserturile înainte de a lua decizia finală.

În prezent, portofoliul de clienți reflectă direcțiile multiple în care s-a dezvoltat afacerea: mari retaileri, evenimente private și corporate, cadouri corporate, comenzi individuale pentru nunți, botezuri și aniversări, dar și segmentul de retail propriu, prin cake shop-uri. Ceea ce au cu toții în comun rămâne preferința pentru produse premium, din ingrediente naturale.

Anul trecut, Grace Couture Cakes i-a adus antreprenoarei afaceri de cinci milioane de euro. „Creșterea a fost în mare măsură datorată segmentului de producție pentru lanțurile mari de retail. Am dezvoltat această linie de business ca răspuns direct la cerințele și nevoile marilor lanțuri de retail care căutau un partener de încredere pentru furnizarea de produse de cofetărie premium, care nu doar să îndeplinească standardele exigente de calitate și siguranță alimentară, dar să aibă și capacitatea de a livra în mod constant, în volume mari și la timp, în conformitate cu cerințele lor specifice. Investim constant în sisteme de producție avansate, precum și în specializarea continuă a angajaților noștri. Începând din anul 2023, compania Grace Factory este certificată IFS (International Food Standard)”, explică Alina Sudriu.

La nivel de grup, peste 50% din volumul clienților săi vin din zona de retail (parteneriate cu retaileri mari), iar din zona evenimentelor private și corporate aproximativ 20%, restul fiind retail în cake shop-urile de brand, Grace Couture Cakes.

„Suntem în continuare recunoscuți ca lideri în furnizarea de deserturi pentru evenimente, acesta este nucleul businessului nostru, direcția cu care ne-am lansat și care continuă să ne diferențieze pe piață. Ne străduim constant să ne menținem poziția de top, pentru că știm că succesul în zona de evenimente ne recomandă cel mai bine în fața viitorilor parteneri. Reputația solidă pe care am construit-o în acest segment este motorul care ne deschide uși și ne plasează în preferințele clienților, fie că vorbim despre mari corporații, fie despre persoane fizice care își doresc un eveniment memorabil”, spune antreprenoarea.

Astăzi, Grace Couture Cakes este prezentă în România, Serbia și Croația și are peste 100 de angajați. Pentru 2025, compania are bugetate investiții de aproximativ 450.000 de euro, în principal pentru dezvoltarea capacității de producție, iar până la finele anului, antreprenoarea estimează o cifră de afaceri de 5,5 milioane de euro.

Cele mai recente știri

To Top