Deprecated: Funcția WP_Dependencies->add_data() a fost apelată cu un argument care este considerat învechit începând cu versiunea 6.9.0. Comentariile condiționale IE sunt ignorate de toate navigatoarele acceptate. in /var/www/incomemagazine.ro/public/wp-includes/functions.php on line 6131
Transporturi

Dacia a prezentat un prototip de automobil electric cu un preț mai mic de 15.000 de euro

Foto: Dacia

Marca low-cost Dacia a Renault a prezentat, luni, un prototip de mini-mașină electrică care ar putea costa mai puțin de 15.000 de euro, oferind o posibilă alternativă competitivă la vehiculele electrice chinezești low-cost, transmite Reuters.

Conceptul ‘Hipster’, care ar putea intra în producție dacă Uniunea Europeană va fi de acord să creeze o nouă categorie de mașini mici, are doar 3 metri lungime și cântărește mai puțin de 800 kg. Este cea mai scurtă mașină de pe piața din Europa astăzi, în condițiile în care modelul T03 de la Leapmotor este cu 62 cm mai lung.

Hipster este ‘un concept al viziunii îndrăznețe a Dacia pentru mobilitate locală, accesibilă și de zi cu zi’, a declarat CEO-ul Dacia, Katrin Adt, care s-a mutat recent de la Mercedes-Benz. ‘Dacă apare oportunitatea de a-l produce în masă, suntem pregătiți’, a adăugat Katrin Adt.

Viteza maximă a modelului Hipster ar fi de aproximativ 90 km pe oră și autonomia de 150 km. Conform datelor de la Dacia, o mașină medie parcurge sub 40 km zilnic, cu o viteză medie de 56 km pe oră.

De asemenea, Dacia a simplificat modelul Hipster pentru a reduce costurile: are scaune din pânză, componente electronice minime, geamuri manuale și curele pentru deschiderea ușilor în loc de mânere. Ar putea fi disponibil într-o singură culoare, griul-albastru al prototipului.

Renault și Stellantis au condus o campanie pentru o nouă categorie de mașini mici în UE – inspirată de modelul japonez Kei Cars – care ar veni cu mai puține caracteristici obligatorii decât mașinile mari, în special în ceea ce privește siguranța.

Susținătorii susțin că o mașină urbană sau suburbană se poate lipsi de multe dintre aceste caracteristici, rămânând în același timp sigură și că aceasta este singura modalitate de a reduce masiv greutatea și prețul.

Dacia estimează că prețul mediu al unei mașini noi a crescut cu 63% între 2001 și 2020 și că, deși cumpărătorii europeni au nevoie de modele mai accesibile, o nouă categorie de mașini mici, despre care se poartă discuții, ar putea veni probabil cu anumite condiții.

‘Reglementările vor impune, cu siguranță, ca vehiculul să fie produs în Europa. De asemenea, trebuie să dezvoltăm modelul industrial care vine odată cu acesta’, a declarat pentru Reuters David Durand, director de design al mărcii Dacia.

Cele mai recente știri

To Top