Vehiculele hibride se dovedesc mai populare decât cele alimentate exclusiv de baterii în China, pe măsură ce consumatorii renunţă treptat la maşinile pe benzină, arată datele pentru anul 2024, citate de CNBC.
Liderul de piaţă BYD a anunţat miercuri că a vândut aproximativ 4,3 milioane de autoturisme în 2024, dintre care aproape 2,5 milioane au fost vehicule hibride. Aceasta reprezintă o inversare a tendinţei din 2023, când BYD a vândut uşor mai multe maşini electrice decât hibride.
Tesla, care produce doar vehicule electrice, a vândut peste 600.000 de maşini în China pentru al doilea an consecutiv, potrivit calculelor CNBC bazate pe datele Asociaţiei Chineze a Pasagerilor Auto. Deşi vehiculul Model Y rămâne al doilea cel mai bine vândut vehicul electric, creşterea vânzărilor acestuia, de 5%, a fost sub ritmul pieţei, care a avansat cu 8%.
”Vedem în continuare o creştere pe piaţa chineză în ceea ce priveşte vehiculele electrice pe baterii, dar această creştere începe să se plafoneze,” a declarat Joe McCabe, preşedinte şi CEO al AutoForecast Solutions. El estimează că până în 2031 va exista încă cerere pentru vehiculele cu motoare cu combustie internă, inclusiv pentru cele hibride.
Li Auto, un alt jucător important, a raportat livrări record de 500.508 vehicule în 2024, majoritatea fiind echipate cu un rezervor de combustibil pentru extinderea autonomiei bateriei.
Leapmotor, partenerul chinez al Stellantis, care produce atât vehicule electrice, cât şi hibride, a livrat aproape 300.000 de maşini în 2024 şi şi-a propus să atingă 500.000 de livrări în 2025.
Startupurile chineze care au vândut exclusiv vehicule electrice s-au clasat mai jos în ceea ce priveşte livrările anuale. Zeekr a vândut 222.123 vehicule electrice, Nio 221.970, iar Xpeng 190.068. Aceste cifre includ şi livrările mărcilor mai accesibile ale Nio şi Xpeng, lansate în a doua jumătate a anului 2024.
În plus, competiţia pe piaţa vehiculelor electrice a devenit mai acerbă în 2024, odată cu intrarea companiei Xiaomi, care a lansat sedanul electric SU7 în martie. Până la sfârşitul lunii decembrie, Xiaomi a livrat peste 135.000 de unităţi şi şi-a propus să atingă 300.000 de livrări în 2025.
China continuă să stimuleze dezvoltarea vehiculelor electrice, iar în iulie 2024 acestea au reprezentat pentru prima dată mai mult de jumătate din totalul autoturismelor vândute. Tendinţa s-a menţinut până în noiembrie, cu o rată de penetrare de 52,3%, comparativ cu 36% în iulie 2023.
Oraşe precum Beijing facilitează obţinerea plăcuţelor de înmatriculare pentru vehiculele electrice şi hibride, în timp ce subvenţiile pentru achiziţiile de astfel de vehicule rămân o parte centrală a eforturilor Chinei de a sprijini jucătorii locali şi de a reduce dependenţa de mărcile străine.