Dacia a vândut 493.511 vehicule (autoturisme personale şi vehicule utilitare) în primele nouă luni ale anului 2023, în creştere cu 16,7% faţă de perioada similară a anului 2022. Cele mai căutate modele au fost Sandero, Duster, Spring şi Jogger.
”Dacia a vândut 493.511 vehicule (VP+VU) în primele 9 luni ale anului 2023, în creştere cu 16,7% faţă de perioada similară a anului 2022. În trimestrul al treilea, Dacia a vândut 148.124 vehicule, cu 2,4% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut, când marca înregistrase cea mai ridicată cotă de piaţă în perimetrul său de comercializare”, anunţă producătorul auto.
Cele 4 modele de referinţă ale mărcii înregistrează creşteri semnificative în primele 9 luni: Spring : +40,6%, Sandero : +18,3%, Duster : +4,1% şi Jogger : +76,1%.
Cota de piaţă a mărcii Dacia în segmentul VP rămâne stabilă în Europa în primele 9 luni ale anului 2023, în ciuda scăderii ponderii canalului de vânzări către clienţii particulari în ansamblul pieţei europene (de la 44% la 40%).
Pe canalul de vânzări către clienţii persoane fizice, Dacia îşi confirmă locul al doilea la nivel european, cu o cotă de piaţă în segmentul retail de 8,4%, în creştere cu 0,8 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului 2022.
Vânzările modelului Dacia Sandero se ridică la 199.516 vehicule, în creştere cu 18,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Sandero îşi menţine locul 1 în clasamentul celor mai vândute modele către clienţii persoane fizice din Europa începând din 2017.
Cu 154.460 unităţi vândute, Dacia Duster înregistrează o creştere de 4,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022 şi rămâne cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice din Europa.
Dacia Jogger a fost comercializată în 70.932 exemplare în primele 9 luni ale anului, în creştere cu 76,1% faţă de perioada similară a anului 2022. Jogger se menţine astfel pe prima poziţie în topul celor mai vândute modele de segment C (exceptând vehiculele SUV) către clienţii particulari.
Cu 44.262 de unităţi vândute, Spring înregistrează o creştere de 40,6% faţă de perioada similară a anului precedent şi se menţine în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
Vânzările Dacia pe piaţa VP (Vehiculelor de Persoane) din Europa au crescut în intervalul de referinţă cu 19,6% (faţă de o creştere a pieţei de +16,9%).
Cota de piaţă a Dacia în segmentul VP european a ajuns la 4,4%, în creştere cu +0,1 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în pofida unui mix al canalelor de vânzări (Persoane Fizice/Persoane Juridice) defavorabil.
Pe segmentul său tradiţional, cel al vânzărilor către clienţii particulari, Dacia rămâne pe podiumul european, cu o cotă de piaţă de 8,4%.
În România, vânzările Dacia se ridică la 36.069 unităţi VP+VU, în creştere cu 29,2%.
Cota de piaţă a mărcii în segmentul VP a crescut cu 3 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului 2022.
În ceea ce priveşte vânzările pe canalul de retail (clienţi persoane fizice), cota de piaţă a mărcii Dacia se ridică la 40,1%, în creştere cu 4,6 puncte procentuale faţă de primele nouă luni ale anului trecut.
Topul celor mai vândute cinci modele pe piaţa VP este ocupat integral de modele Dacia.
Fiecare model al mărcii este pe primul loc ca vânzări în segmentul său de piaţă.
În Franţa, Dacia a înmatriculat 118.495 vehicule (VP+VU) în primele 9 luni ale anului 2023, în creştere cu 23,2% faţă de perioada similară a anului 2022. Cota de piaţă în segmentul autoturismelor (Vehiculelor de Persoane) a ajuns la 9,1%, în creştere cu 0,5 puncte procentuale şi plasează Dacia pe locul 3 în clasamentul celor mai vândute mărci pe piaţa VP.
Pe piaţa de retail (vânzări către clienţii persoane fizice), Dacia este cea mai vândută marcă din Franţa.
Sandero este cel mai vândut model către clienţii particulari şi ocupă locul al 3-lea în vânzările pe piaţa totală.
Spring ocupă locul al doilea în vânzările de vehicule electrice, atât pe segmentul de retail, cât şi pe ansamblul pieţei.
Duster este cel mai vândut SUV pe segmentul de retail.
Jogger este cel mai vândut model de segment C către clienţii persoane fizice.
În Italia, Dacia a vândut în primele 9 luni ale anului în curs 66.160 vehicule (VP+VU), în creştere cu 29,3% faţă de perioada similară a anului trecut. Cota de piaţă a mărcii este în creştere cu 0,3 puncte procentuale.
Dacia îşi menţine prima poziţie pe segmentul de retail, cu o cotă de 9,3% şi cu 2 modele în Top 3: Sandero, pe locul 2 şi Duster, pe locul al treilea.
În Germania, vânzările Dacia se ridică la 51.703 unităţi (VP+VU), în creştere cu 25,2% faţă de perioada similară a anului 2022. Cota de piaţă a mărcii în segmentul VP creşte cu 0,2 puncte procentuale.
Dacia se situează pe locul 4 în segmentul de retail, cu 3 modele în Top 15.
Sandero este al treilea cel mai vândut model din Germania către clienţii persoane fizice iar Duster ocupă locul al treilea în segmentul SUV pe acelaşi canal de vânzări.
Pe piaţa din Spania, vânzările Dacia au crescut cu 23%, la 34.624 unităţi (VP+VU) în primele 9 luni din 2023. Cota de piaţă a mărcii este în creştere cu 0,2 puncte procentuale.
Pe segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4.
Sandero este cel mai vândut model pe piaţa spaniolă atât pe ansamblul pieţei, cât şi pe segmentul de retail.