Biofarm a înregistrat în 2023 un profit net de 77 milioane lei, în creştere cu 9% faţă de anul anterior, şi o cifră de afaceri de circa 280 milioane lei, conform rezultatelor preliminare neauditate transmise joi de companie.
„În anul 2023, am implementat cu succes strategii de optimizare a costurilor, concentrându-ne, în mod special, pe două din valorile companiei: performanţa şi grija faţă de consumatorul final. Astfel, am reuşit să identificăm modalităţi eficiente de a ne controla cheltuielile, chiar şi în contextul creşterii preţurilor la materii prime şi ambalaje”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Potrivit acestuia, categoria Consumer Healthcare din România devine, de la an la an, din ce în ce mai competitivă, fiind marcată şi de o uşoară regresie a volumelor în 2023, comparativ cu 2022.
„Cu toate acestea, am încheiat 2023 reuşind să ne consolidăm poziţia pe piaţă, cu o evoluţie pozitivă a cotei de piaţă volumică şi să contribuim pozitiv asupra calităţii vieţii pacienţilor şi consumatorilor din România”, a adăugat Cătălin Vicol.
Conform sursei citate, Biofarm a continuat să îşi consolideze cota de piaţă pe segmentul Consumer Healthcare (CHC) şi a încheiat anul 2023 pe poziţia a doua în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute.
„Compania domină în valoare în 6 categorii cheie prin brandurile: Bixtonim, Triferment, Colebil, Extravalerianic, Carmol şi Carbocit. În plus, Biofarm este lider în volum în nu mai puţin de 8 categorii, evidenţiind performanţa remarcabilă a brandurilor: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol, Carbocit şi Nervocalmin”, se spune în comunicat.
Biofarm are două fabrici de medicamente în Bucureşti şi o unitate de testare şi dezvoltare de produse, iar portofoliul său de peste 100 de produse acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos).
Biofarm este unul dintre primii producători români de medicamente şi suplimente alimentare. De 100 de ani Biofarm este alături de specialiştii din Romania în cursa pentru descoperirea celor mai bune soluţii pentru menţinerea sănătăţii oamenilor.
În prezent, Biofarm este unul dintre primii 10 producători existenţi pe piaţa farmaceutică din Romania, o piaţă dinamică şi foarte competitivă. Biofarm are un portofoliu competitiv de produse care acoperă peste 65 arii terapeutice şi investeşte în mod continuu în campanii media, comerciale şi de marketing pentru promovarea propriilor produse.