Archer Aviation a anunţat miercuri că Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a acordat companiei un certificat pentru a începe operaţiunile comerciale, devenind al doilea producător de taxiuri aeriene electrice care a obţinut aprobarea din partea autorităţilor americane, transmite Reuters.
Acţiunile companiei cu sediul în Santa Clara, California, au crescut cu 3% în urma obţinerii certificatului, cunoscut sub numele de Certificare Part 135.
Aeronava emblematică electrică cu decolare şi aterizare verticală (eVTOL), numită ”Midnight”, nu a primit încă o certificare de tip de la autoritatea de reglementare a aviaţiei din SUA. Această certificare înseamnă că o aeronavă îndeplineşte standardele de proiectare şi siguranţă ale FAA.
Archer, care este susţinută de companii precum Stellantis, Boeing şi United Airlines, a declarat că intenţionează să folosească avioane convenţionale pentru a-şi perfecţiona ”sistemele şi procedurile”.
Peer Joby Aviation a primit Certificarea Part 135 de la FAA în 2022.
Archer se numără printre o mulţime de producători de eVTOL care încearcă să revoluţioneze călătoriile urbane în oraşele aglomerate, oferind călătorii aeriene pe distanţe scurte.
Dar industria se confruntă cu provocări de reglementare şi tehnologice, cum ar fi densitatea bateriilor, care au afectat cotele producătorilor de eVTOL.
Acţiunile Archer au scăzut cu 47% în acest an, în timp ce titlurile Joby Aviation au scăzut cu 26,7%.
Cu toate acestea, asta nu a împiedicat marile companii să parieze pe producătorii de eVTOL.
La începutul acestui an, producătorul auto Stellantis şi-a majorat pachetul de acţiuni la Archer cu aproximativ 8,3 milioane de acţiuni, devenind cel mai mare acţionar al companiei, potrivit datelor LSEG.