Producătorul român de lactate artizanale Artesana a primit, în SUA, premiul Go Global 2023, pentru produsul inovator al anului. Go Global Awards se acordă anual companiilor care au demonstrat un succes excepțional în extinderea operațiunilor la nivel global sau sau care au un astfel de potențial. Compania, care produce lactate 100% românești, este deja prezentă pe piețele din Marea Britanie și Belgia și vizează și alte piețe europene pentru export.
„Ne bucurăm mai ales că am putut împărtăși povestea noastră și pasiunea pentru produsele noastre. Acest premiu este o recunoaștere a tuturor eforturilor întregii echipe Artesana, fără de care nu ne-am fi bucurat de acest succes. Ne simțim extrem de mândri și inspirați să continuăm să inovăm și să aducem gustul unic al Artesana în întreaga lume. Vă promitem că vom continua să ducem mai departe această frumoasă poveste”, a declarat Daniel Donici, co-fondator al Artesana.
Din cele 3.800 de companii înscrise anul acesta în competiție, din peste 80 de țări, doar 400 au fost selectate în finală. Printre companiile selectate în finală și laureate în gala de premiere, s-a aflat și Artesana, producătorul român de lactate artizanale din Tecuci, județul Galați.
Premiul a fost decernat fondatorilor Artesana, Alina și Daniel Donici, în cadrul galei din orașul Providence, SUA, pentru faptul că Artesana utilizează în procesul de fabricație tehnica pasteurizării la temperaturi mai reduse pentru a păstra intacte proprietățile naturale ale laptelui. Totodată, designul utilizat la ambalajele de sticlă este menit să evidențieze caimacul care se formează doar la produsele obținute din lapte neomogenizat.
Premiul a fost acordat în prezența unor înalți oficiali americani, precum Guvernatorul Statului Rhode Island, Dan McKee, Elizabeth M. Tanner, CEO al Camerei de Comerț Rhode Island – organizatorii premiilor Go Global – precum și a sutelor de antreprenori din toată lumea, selectați în finala competiției.
Artesana estimează afaceri de opt milioane de euro, ȋn 2023
După o investiție de peste șase milioane de euro în cea de-a doua fabrică, producția lactatelor Artesana ar putea crește de până la zece ori. Artesana a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de cinci milioane de euro, iar pentru 2023 estimează o cifră de afaceri de opt milioane de euro.
În luna iunie a acestui an, fondatorii Artesana au primit premiul „40 under 40″ la Business Elite Awards Gala, pentru regiunea Europei, într-un eveniment organizat la Istanbul. Recunoașterea internațională a meritelor echipei de conducere pentru brandul Artesana se pliază pe strategia companiei de a ieși cu produsele sale la export.
Brandul Artesana se află pe piața românească din august 2012, iar în retail-ul modern, din august 2013. Produsele Artesana se găsesc în peste 1.000 de magazine din toată țara, în majoritatea rețelelor de retail modern, dar și în rețele locale sau băcănii specializate.