Producătorul german de automobile BMW a lansat sâmbătă un concept de automobil electric foarte, spunând că aşa-numita ”Vision Neue Klasse” reprezintă zorii unei noi ere pentru companie.
Cel mai recent design al BMW prezintă o platformă care va sta la baza următoarei generaţii de vehicule electrice a mărcii.
Primele vehicule electrice bazate pe arhitectura Neue Klasse – sau noua clasă – vor intra în producţie în 2025.
Noua gamă de vehicule electrice include a şasea generaţie de baterii BMW, despre care compania spune că va îmbunătăţi atât viteza de încărcare, cât şi autonomia platformei Neue Klasse cu până la 30%.
Ca urmare a acestor măsuri, BMW a spus că eficienţa generală a vehiculului va creşte cu până la 25%.
”Cu BMW Vision Neue Klasse, punem fiecare forţă inovatoare pe care BMW o are pe partea electrică, pe partea digitală şi, bineînţeles, acea maşină va fi, de asemenea, pregătită pentru industria circularităţii”, a declarat CEO-ul BMW, Oliver Zipse, pentru CNBC.
”În doar doi ani, aceste maşini vor ieşi pe drum şi, prin aceasta, în general, conducem BMW către o nouă eră a inovaţiei şi sustenabilităţii. Acesta este scopul spectacolului nostru de la IAA”, a spus Zipse.
Vision Neue Klasse urmează să-şi facă debutul public în zilele următoare, la Salonul Auto IAA din München, care serveşte şi drept sediu al BMW.
Salonul IAA este unul dintre cele mai mari târguri de mobilitate din lume.
”Credem că electromobilitatea va fi cel mai mare segment de creştere din lume pentru industria auto şi vrem să fim o forţă lider aici”, a spus Zipse.
Directorul general al BMW a estimat că vehiculele electrice cu baterie vor reprezenta 15% din vânzările la nivel mondial ale producătorului de automobile până la sfârşitul lui 2023 şi că ”vom creşte în continuare anul viitor şi anul următor”.
Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW responsabil cu dezvoltarea, a declarat că gama Neue Klasse reprezintă ”un salt tehnologic major” pentru producătorul de automobile.
”Fără frică” de giganţii chinezi ai vehiculelor electrice
La începutul lunii august, BMW a spus că se aşteaptă ca problemele lanţului de aprovizionare şi inflaţia persistenţă să continue în următoarele luni.
Cu toate acestea, BMW şi-a îmbunătăţit previziunile anuale pentru marja sa a câştigurilor înainte de dobânzi şi impozite în segmentul auto.
Acţiunile BMW au crescut cu aproximativ 13% în acest an.
Întrebat despre prezenţa giganţilor chinezi de vehicule electrice la Salonul auto de la München şi dacă este îngrijorat de impactul exporturilor chineze în Europa asupra afacerilor BMW, Zipse a răspuns:
”Nu, nu ne este deloc frică. Acesta este un semn de atractivitate atunci când jucători globali precum chinezii, care au cea mai mare piaţă auto din lume, vin aici la München şi prezintă ceea ce îşi doresc.
Este mult mai mult decât auto, acesta este un spectacol de tehnologie, acesta este un spectacol de inovaţie. Şi cred că să-i ai pe toţi aici, americani, europeni şi acum şi chinezi, este super incitant. Ascultaţi cuvintele mele, sunt mai încântat şi nu mi-e frică deloc, şi este bine că avem un spectacol care atrage multă concurenţă. Asta e super”, a spus Zipse.
Pingback: BMW îşi va construi sistemul semi-autonom de asistenţă pentru şofer pe tehnologia de cloud computing a Amazon – Income Magazine