Hermes, producatorul genţilor Birkin, a realizat o creştere de 17% a vânzărilor în primul trimestru, continuând o rată de creştere rapidă faţă de trimestrul precedent, inclusiv în China, şi subliniind cererea puternică pentru luxul de ultimă generaţie, transmite Reuters.
Creşterea sa din primul trimestru a depăşit aşteptările şi a fost cu mult peste cea obţinută de grupul concurent mai mare LVMH, arătând puterea afacerilor care operează în segmentul superior al pieţei şi sfidând slăbiciunea mai largă pe piaţa cheie China.
Vânzările au crescut la 3,81 miliarde de euro pentru cele trei luni încheiate la 31 martie şi au depăşit aşteptările privind o creştere cu 13%, potrivit firmei de analiză a datelor Visible Alpha.
Unul dintre cei mai consecvenţi performeri din sectorul bunurilor de lux, grupul de modă este cunoscut pentru capacitatea sa de a menţine o creştere puternică chiar şi în faţa deteriorării condiţiilor economice.
Cifra de vânzări care depăşeşte consensul nu a fost probabil ”o surpriză majoră”, având în vedere recordul companiei în ultimii patru ani de creştere excepţională şi ”de depăşire constantă a aşteptărilor”, a declarat Thomas Chauvet, analist la Citi. El a evidenţiat, ca excepţie, o ratare a aşteptărilor pentru divizia de ceasuri mai mici, care a înregistrat o creştere de 4%, comparativ cu prognoza Citi de creştere de 11%.
Actualizările de vânzări ale mai multor grupuri de lux de top, inclusiv LVMH şi Kering au oferit puţine asigurări că cererea chineză pentru modă high-end îşi revine.
Consultancy Bain prognozează o creştere procentuală de o singură cifră pentru piaţa de lux din China în acest an, încetinind de la o creştere de 12% în 2023, când afacerile au avansat în urma ridicării restriciilor legate de COVID.
Hermes, care vinde genţi de mână la preţuri de peste 10.000 de dolari, a declarat că vânzările sale în Asia, cu excepţia Japoniei, au crescut cu 14%, iar toate celelalte regiuni au raportat creşteri de două cifre.
Compania a înregistrat un trafic ”puţin mai slab” în China în martie, după sărbătoarea de Anul Nou Chinezesc, a declarat jurnaliştilor vicepreşedintele executiv al Hermes Finance, Eric du Halgouet.
Cu toate acestea, cererea puternică din partea clienţilor mai bogaţi a compensat vizitele mai puţine în magazine din partea clienţilor care caută articole de mătase şi accesorii de modă mai accesibile, a spus el.
”Clienţii noştri mai înstăriţi au continuat să ne viziteze magazinele”, a spus du Halgouet, menţionând că cheltuielile medii au fost mai mari.
La nivel global, divizia de marochinărie, cea mai mare a companiei, a crescut cu 20% în trimestrul analizat, impulsionată de noi modele precum geanta Constance Elan.
După ce a stat în expectativă când Chanel, Dior, deţinută de LVMH, şi Louis Vuitton şi-au crescut preţurile genţilor lor mai agresiv în timpul pandemiei, Hermes a început să mărească preţurile mai semnificativ faţă de anul trecut. Creşterea de 8% din acest an îi va oferi o susţinere, au spus analiştii de la Bernstein.