Transporturi

Directorul Aeroportului Sibiu, despre problemele de la FlyLili: Va fi un efect asupra pasagerilor, o uşoară reticenţă

Foto: iStock

FlyLili a anunţat că nu mai poate începe zborurile directe din 20 iulie, de pe Aeroportul Internaţional din Sibiu (AIS), către Germania, Italia şi Spania, ceea ce ar putea afecta încrederea pasagerilor în această nouă companie aeriană, susţine directorul general al AIS, Marius Gîrdea.

Noua companie aeriană menţiona marţi într-un comunicat de presă că „zborurile programate pentru baza din Braşov sunt anulate până pe 12 iulie 2024; (…) Pentru a nu mai întâmpina probleme similare ca la Braşov, suspendăm temporar vânzarea biletelor pentru zborurile din Sibiu”.

Anunţul celor de la FlyLili vine după ce compania informa în luna mai că va deschide cinci noi zboruri internaţionale directe de pe Aeroportul Internaţional Sibiu, începând cu 20 iulie, promiţând locuitorilor din inima Transilvaniei că vor avea acces direct la noi destinaţii populare din Europa (…) Nuremberg şi Stuttgart (Germania), Milano-Malpensa şi Roma-Fiumicino (Italia) şi Barcelona (Spania).

Marius Gîrdea a declarat miercuri, pentru AGERPRES, că amânarea până în septembrie, a deschiderii de zboruri internaţionale directe de la Sibiu, ar putea dăuna imaginii companiei FlyLili în ochii pasagerilor.

„Afectează la modul că nu încep zborurile la timp şi bineînţeles că va fi un efect asupra pasagerilor care intenţionau să cumpere bilete, adică s-ar putea să existe să zic aşa, o uşoară reticenţă, dar momentan e complicat de evaluat care va fi efectul, eu sper să nu fie. Adică în momentul în care vor da drumul şi rezolvă problema asta cu aeronavele, pe care o întâmpină, lucrurile să intre în normal şi lumea să vadă că vorbim de o activitate serioasă. Sper că după ce se rezolvă problema, să nu mai existe alte evenimente neprevăzute care ar putea zdruncine încrederea pasagerilor, pentru că, până la urmă, despre asta vorbim, un operator nou intrat în piaţă, care până ajunge să îşi facă cunoscută prezenţa, rutele, este un proces care poate să dureze spre un an de zile”, a comentat directorul general al AIS, Marius Gîrdea.

Acesta spune că a aflat duminică de decizia FlyLili, când i-a şi sunat şi i s-a confirmat faptul că nu încep zborurile de la Sibiu, din 20 iulie, ci din septembrie.

Prin decizia de suspendare temporară a vânzării biletelor pentru zborurile din Sibiu, FlyLili pierde totuşi segmentul de pasageri, care obişnuiau să plece în vacanţa din acest an, către Italia şi Spania.

„Fiind zborurile la început, este clar că numărul de pasageri nu putea să fie pe zbor cu cel al unui operator aerian consacrat. S-ar putea ca luna aceasta jumătate de întârziere să reprezinte un număr de pasageri nu foarte mare, dar va trebui să vedem cum începe efectiv evoluţia din septembrie încolo. Există evident nişte minusuri la decizia asta. E încă perioada de concedii. Ei începeau chiar în mijlocul vacanţelor, ceea ce creştea disponibilitatea oamenilor de a călători către destinaţiile pe care ei urmează să zboare, mai ales Roma şi Barcelona, care evident că sunt destinaţii de vacanţă. Începând cu septembrie, când începe şcoala, aici scade necesitatea oamenilor de a pleca către destinaţiile acestea, vorbesc de românii care s-ar fi dus să îşi facă concediile în cele două zone. Pentru Germania nu ar trebui să fie probleme, pentru că acolo vorbim mai mult de trafic de business”, a mai precizat Marius Gîrdea.

FlyLili intenţionează să includă o nouă aeronavă la Sibiu şi spune că „lucrează intens la revizuirea orarului de zbor al bazei operaţionale Sibiu”, se menţionează în comunicatul de presă dat publicităţii marţi.

„Ca să nu mai întâmpinăm probleme similare ca la Braşov, şi în cadrul bazei operaţionale din Sibiu, unde ne pregătim să includem o nouă aeronavă în operaţiunile noastre, proces ce necesită parcurgerea aceloraşi etape am decis să suspendăm temporar vânzarea biletelor pentru zborurile din Sibiu. În acest sens, lucrăm intens la revizuirea orarului de zbor al bazei noastre operaţionale Sibiu şi la a identifica cele mai eficiente soluţii. Astfel, în următoarele zile, pasagerii noştri vor fi notificaţi cu privire la eventuale modificări sau reprogramări ale zborurilor lor. Ne angajăm să asigurăm o planificare precisă pentru a evita întârzierile, să menţinem transparenţa şi să oferim suport complet în această perioadă de tranziţie”, se precizează în comunicat.

Compania aeriană a invocat criza de forţa de muncă calificată, motivând astfel întârzierile cu care se confruntă.

„Industria aviatică se confruntă cu o criză globală, cea mai importantă fiind lipsa forţei de muncă calificate atât pentru companiile aeriene, cât şi pentru furnizorii care asigură întreţinerea sau alte categorii de servicii care susţin industria aviatică. Din acest motiv, introducerea în AOC (Certificat de Operator Aerian n.r.) a aeronavelor durează mai mult decât am estimat. De la momentul deciziei de a lansa zborurile regulate, întreaga noastră echipă de specialişti a depus eforturi foarte mari pentru a avea aeronavele apte de zbor, dar acest lucru nu a fost posibil. Am încercat să închiriem şi alte aeronave care să susţină operarea regulată până la finalizarea introducerii acestora în AOC, dar din păcate nu există disponibilitate în Europa”, au mai arătat cei de la FlyLili în comunicatul de presă.

Cele mai recente știri

To Top