Grupul aeronautic european Airbus a livrat în primul trimestru din acest an 142 de aeronave, un avans de 12% faţă de perioada similară din 2023, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Oficialii Airbus nu au răspuns solicitărilor Reuters de a comenta informaţia.
Datele indică o redresare a livrărilor la acelaşi nivel ca în primul trimestru din 2022, după un start lent în 2023, dar sub nivelul aşteptat de Airbus în primele trei luni din acest an, susţin sursele.
Airbus nu publică date trimestriale, dar pentru acest an a anunţat că are ca obiectiv să livreze 800 de aeronave.
Unele livrări de avioane de mari dimensiuni au fost amânate din cauza deficitului de scaune, în timp ce Airbus a notificat clienţii de întârzierea livrărilor modelului A321.
În 2023, Airbus a realizat cele mai bune performanţe comerciale din istoria sa, eclipsând rivalul american Boeing pentru al cincilea an consecutiv.
Comenzile brute primite de Airbus în 2023 au crescut cu 11%, până la 2.319 de aparate, iar după anulări şi modificări de comenzi, o practică obişnuită în industrie, comenzile nete primite de Airbus s-au situat la 2.094 de aparate, depăşind precedentul record de 1.503 comenzi nete stabilit în 2013.
Confruntate cu necesitatea de a-şi reduce amprenta de mediu pentru a ajunge la neutralitatea emisiilor de carbon în 2050, precum şi pentru a răspunde la prognozele care arată că traficul aerian mondial se va dubla, companiile aeriene s-au angajat într-un vast program de modernizare a flotelor. Pentru a-şi asigura creşterea viitoare, companiile aeriene s-au grăbit să îşi rezerve cât mai devreme sloturile de livrări disponibile ale constructorilor de avioane, care au carnete de comenzi care se întind până în următorul deceniu.
În 2023, Airbus a reuşit să livreze clienţilor 735 de avioane, depăşindu-şi uşor obiectivul de 720 de avioane.