Cifra de afaceri a Grupului Orange în România a fost în 2023 de 1,551 de miliarde de euro, în scădere cu 1,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în ultimul trimestru al anului aceasta fiind de 407 de milioane de euro, în creştere cu 1,5% faţă de T4 2022, conform unui comunicat de presă.
La 31 decembrie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile unui număr de 9,5 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă pentru 1,1 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit la 1,1 milioane de clienţi.
Finalul de an a fost marcat de semnarea acordului între Orange şi Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, ce a anunţat intenţia de a crea un singur operator de telecomunicaţii complet convergent.
Potrivit sursei citate, eforturile de extindere a reţelei au continuat anul trecut, când peste 500 de noi localităţi din mediul urban şi rural au primit acces la conectivitate 4G şi 4G+. Reţeaua 4G acoperă 98,77% din populaţie, în timp ce reţeaua 4G+ acoperă 82,58% din populaţie. 13 noi oraşe au beneficiat în 2023 de reţeaua 5G/5G+, ajungând la un total de 38 de oraşe cu cele mai rapide viteze mobile, de până la 1,5 Gbps.
În Orange Business, veniturile din IT&C în ultimele 12 luni au crescut cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Motoare de creştere au fost serviciile de securitate cibernetică, care suscită în continuare interes pentru companii, soluţiile de smart city şi proiectele de digitalizare a administraţiei publice şi a învăţământului.
Al patrulea trimestru al anului trecut a avut în prim plan importanţa securizării mediilor online, lansându-se Web Application Firewall (WAF), un nou serviciu de securitate cibernetică pentru protecţia aplicaţiilor expuse la internet, dar şi un nou raport Business Internet Security 2023. Acesta oferă o imagine detaliată asupra provocărilor din domeniul securităţii cibernetice în contextul revoluţiilor tehnologice precum generative AI, subliniind creşterea de 18% în 2023 a numărului atacurilor cibernetice faţă de anul anterior.
Pe de altă parte, uşurinţa în portare şi deschiderea unui număr nou, realizată integral din aplicaţie, au adus o creştere de peste 60% a bazei de clienţi YOXO în 2023 faţă de 2022 şi o creştere de peste 100% a numărului de clienţi nou veniţi în T4 2023 faţă de T4 2022.
„2023 a fost un an plin de noi provocări la nivel local, într-un context economic complex şi încercat de presiuni concurenţiale. Ne-am concentrat acţiunile în jurul consolidării performanţei companiei, cu accent pe menţinerea calităţii reţelei şi pe îmbunătăţirea experienţei clienţilor noştri, marcând etape importante în acest sens. Azi, românii au acces la cel mai rapid internet mobil, 5G, cu viteze de până la 1,5 Gpbs, prezent în 38 de oraşe, şi la oferte şi servicii accesibile de comunicaţii. Am încheiat anul cu anunţul semnării acordului între Orange şi Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, ce a anunţat intenţia de a crea un singur operator de telecomunicaţii complet convergent. În continuare, ne vom concentra pe performanţa reţelei, pe interacţiunile cu clienţii şi pe prezenţa în zona de digital, unde ne dorim să furnizăm servicii cât mai atractive. Vom duce mai departe, totodată, implicarea în proiecte sociale şi acţiuni care reflectă grija noastră pentru mediu. Prin toate aceste demersuri ne menţinem ambiţia de a rămâne în fruntea industriei şi de a aduce schimbări benefice pe termen lung în toate comunităţile în care suntem prezenţi”, a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange România.