Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit, luni, șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani al Autostrăzii Unirii A8, a anunțat compania, printr-un comunicat.
Cele șase oferte au fost depuse de Strabag (ofertant unic) și asocierile Makyol Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider) – CBI Construcții Turism&Investiții, Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider) – Ozkar Insaat Sanayi ve Ticart Anonim Sirketi, Biskon Yapi Anonim Sirketi (Lider) – Straco Holding-Ilgaz Construction, Danlin XXL (Lider) – Groma Hold LTD, Intertranscom Impex S.R.L – Evropeiski Patisha, IC ICTAS Insaat Sanayi ve Ticaret A.Ș. (Lider) – Rotary Construcții Mentenanță.
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani, cu o lungime de 28,6 kilometri, are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Durata de realizare a întregului tronson 2 este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri, precizează sursa citată.
‘Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată și provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele (tipuri de) structuri: 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui), 2 tunele, 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28). În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv : drum de legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km, drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km’, se arată în comunicat.
Pentru Tronsonul 1 Moțca-Târgu Frumos (27 km) au fost depuse șase oferte, iar pentru cele trei tronsoane dintre Lețcani și Ungheni (Pod peste Prut), ofertele se depun în iulie, august și septembrie.
