Transporturi

Fitch confirmă ratingul Ford Otosan la ‘BB plus’, cu perspectivă stabilă

Ford Spania
Foto: iStock

Fitch Ratings a confirmat vineri ratingul Ford Otomotiv Sanayi A.S. (Ford Otosan) pe termen lung în valută la ‘BB plus’, cu perspectivă stabilă, se arată într-un comunicat al agenției de evaluare financiară.

Confirmarea reflectă opinia Fitch conform căreia profilul individual de credit (SCP) al Ford Otosan s-a înrăutățit la ‘bb’, de la ‘bb plus’, în urma vânzărilor mai slabe.

Ratingul pe termen lung al Ford Otosan nu este limitat de plafonul de țară deoarece Fitch aplică plafonul de țară al României (‘BBB plus’) în loc de cel al Turciei (‘BB minus’), unde este sediul oficial, pentru a reflecta operațiunile companiei în mai multe țări.

Fitch apreciază că profilul individual de credit al Ford Otosan s-ar putea confrunta cu presiuni în cazul condițiile incerte de pe piețele din Europa și Turcia, în următoarele 12-18 luni, după o performanță mai slabă decât se estima în 2024.

Pe fondul inflației ridicate din Turcia, Fitch se așteaptă ca Ford Otosan să treacă costurile de producție din Turcia către volumele de export, reflectate în prețuri unitare de vânzare mai mari. Agenția se așteaptă la o marjă EBITDA de 6,5% în 2025, față de un nivel estimat anterior de 7,4%.

Fitch crede că Ford Otosan este de importanță strategică pentru Ford Motor Company (FMC), firma mamă din societatea mixtă, producând 76% din vehiculele comerciale ușoare Ford și o treime din automobilele din Europa, și furnizând un avantaj din punct de vedere al costurilor datorită forței de muncă mai ieftine din România și Turcia

Agenția se așteaptă ca Ford Otosan să aibă o importanță mai mare, în condițiile în care FMC își reduce unitățile de producție din Europa.

Exporturile de vehicule comerciale ușoare (LCV) ale Ford Otosan au ajuns la 384.000 în 2024, un avans de 24,7% de la 308.000 în 2023, ușor sub previziunile anterioare ale Fitch, dar peste nivelul general de pe piața europeană, unde s-a înregistrat o creștere a înmatriculărilor de 6,5% pe acest segment.

Cu o capacitate de producție care au urma să depășească anul acesta 900.000 de unități, Ford Otosan este printre producătorii principali pe segmentul LCV, comparativ cu Renault, Stellantis și VW.

Ford Otosan este o societate mixtă între Koc Holding (41%) și Ford Motor Company (41%), iar restul acțiunilor se tranzacționează la bursă.

În martie 2022, Ford Motor Company a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa.

Cele mai recente știri

To Top