Tehnologie

Google va pune la dispoziţia unor companii, cu licenţă, noi seturi de date cartografice, pentru a le folosi în domeniul energiei regenerabile

google alphabet
Foto: iStock

Google va pune la dispoziţia unor companii, cu licenţă, noi seturi de date cartografice, pentru a le folosi în domeniul energiei regenerabile şi speră să genereze până la 100 de milioane de dolari în primul său an, potrivit CNBC.

Compania intenţionează să vândă acces la noi API-uri (interfeţe de programare a aplicaţiilor) cu informaţii solare şi energetice şi calitatea aerului, potrivit materialelor vizualizate de CNBC.

Printre noile oferte va fi un Solar API, care ar putea fi folosit de instalatori solari precum SunRun şi Tesla Energy şi companii de proiectare solară precum Aurora Solar, conform unei liste de exemple de clienţi vizualizate de CNBC.

De asemenea, Google vede oportunităţi pentru clienţi cu companii imobiliare precum Zillow, Redfin, companii de ospitalitate precum Marriott Bonvoy şi utilităţi precum PG&E .

Unele dintre datele din API-ul Solar vor proveni de la un pilot axat pe consumatori numit Project Sunroof, un calculator de economii solare care a fost lansat iniţial în 2015.

Programul permite utilizatorilor să-şi introducă adresa şi să primească costuri estimate ale energiei solare, cum ar fi economiile la facturile de electricitate şi dimensiunea instalaţiei solare de care vor avea nevoie.

De asemenea, oferă modelarea 3D a acoperişurilor clădirilor şi a copacilor din apropiere, pe baza datelor Google Maps.

Google intenţionează să vândă acces API la datele individuale ale clădirilor, precum şi date agregate pentru toate clădirile dintr-un anumit oraş sau judeţ, se arată într-un document.

Compania spune că are date pentru peste 350 de milioane de clădiri, conform documentelor, în creştere semnificativă faţă de cele 60 de milioane de clădiri pe care le-a citat pentru Proiectul Sunroof în 2017.

Un document intern estimează că API-urile solare ale companiei vor genera venituri între 90 şi 100 de milioane de dolari în primul an de la lansare.

Există, de asemenea, potenţialul de a vă conecta cu produsele Google Cloud în continuare, arată documentele.

Ca parte a lansării planificate, compania intenţionează, de asemenea, să anunţe un API pentru calitatea aerului, care va permite clienţilor să solicite date despre calitatea aerului, cum ar fi poluanţi şi recomandări bazate pe sănătate pentru anumite locaţii.

Acesta va include, de asemenea, hărţi digitale de căldură şi informaţii orare despre calitatea aerului, precum şi istoricul calităţii aerului de până la 30 de zile.

Google nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Cel mai recent anunţ vine în momentul în care compania a încercat să-şi monetizeze produsele de hărţi, deoarece se confruntă cu presiunea de a produce venituri pe fondul unei încetiniri economice mai ample.

În timp ce compania se concentrează pe a deveni mai eficientă, a investit şi în tehnologii mai noi, cum ar fi AI generativă şi sustenabilitate, o piaţă de care speră să profite cu API-ul Solar.

În prezent, compania licenţiază API-ul de cartografiere pentru navigare către companii precum Uber, care a spus că în 2019 a plătit Google 58 de milioane de dolari în trei ani.

Veniturile API Maps se îndreaptă către segmentul cloud al companiei, care a devenit în sfârşit profitabil în primul trimestru, dar a avut o cale dificilă în încercarea de a concura cu liderii de piaţă Amazon şi Microsoft.

Google nu dezvăluie cât de mult câştigă afacerea sa cu hărţi, dar istoric a fost unul dintre cele mai puţin monetizate produse ale Google, a declarat analistul Morgan Stanley, Brian Nowak, pentru CNBC, în 2021.

La acea vreme, Morgan Stanley estimase că Google Maps va câştiga 11,1 miliarde de dolari până în acest an, deoarece noile produse de călătorie au început să crească veniturile din reclame.

Mişcarea vine şi în momentul în care compania încearcă să-şi eficientizeze produsele de cartografiere.

În iunie, CNBC a descoperit că Google concediază angajaţi de la aplicaţia de raportare a traficului Waze, pe care a achiziţionat-o în 2013, şi o combină cu echipa Google Maps.

Cele mai recente știri

To Top