Autoritatea de reglementare a concurenţei din Marea Britanie (CMA) intenţionează să oblige marile companii tehnologice să ofere firmelor rivale un acces mai mare la date şi să le limiteze să-şi promoveze propriile produse sub noile prerogative pe care urmează să le primească de la guvern, transmite Reuters.
CMA şi-a consolidat supravegherea firmelor din Big Tech, precum proprietarul Facebook, Meta, Alphabet, compania-mamă a Google, Amazon şi Apple.
Dorinţa sa de a le controla mai strict a fost clarificată anul trecut când a intervenit în achiziţionarea de către Microsoft a producătorului Call of Duty, Activision Blizzard, şi, din nou, mai recent, când a declarat că revizuieşte înţelegerea gigantului american cu producătorul ChatGPT, OpenAI.
”Noul regim de concurenţă pe pieţele digitale va contribui la asigurarea faptului că firmele de competiţie tehnologică pot prezenta noi inovaţii cu adevărat perturbatoare şi interesante, care vor crea produse noi grozave pentru consumatori”, va spune şefa CMA, Sarah Cardell, la o conferinţă din Silicon Valley, potrivit unei declaraţii CMA. .
”Documentul de prezentare de astăzi nu oferă doar claritate pentru parlamentarii din Marea Britanie, ci şi pentru firmele digitale şi părţile interesate mai largi cu privire la abordarea pe care CMA intenţionează să o adopte”, potrivit acesteia.
CMA a înfiinţat o Unitate dedicată Pieţelor Digitale în urmă cu mai bine de doi ani, înarmată cu expertiza necesară pentru a examina pieţele în evoluţie rapidă, cum ar fi reţelele sociale.
Companiile mari de tehnologie cu statut desemnat vor trebui să respecte noile reguli.
Unitatea va primi noi competenţe în temeiul legislaţiei care trece în prezent prin parlamentul britanic.
CMA, care a câştigat un statut suplimentar după Brexit, a declarat că se aşteaptă să deschidă trei până la patru investigaţii în primul an de la intrarea în vigoare a noului regim.
Aceasta a spus că ar putea împiedica companiile să-şi prefere propriile produse şi servicii şi să le facă să ofere rivalilor un acces mai mare la date şi funcţionalităţi.
De asemenea, CMA le-ar putea obliga să permită produselor şi serviciilor rivalilor să fie compatibile cu produsele lor proprii sau să se asigure că oferă utilizatorilor lor o alegere eficientă şi să le solicite să sporească transparenţa cu privire la aspectele algoritmilor lor.