Bănci

Românii au plătit anul trecut cu Revolut peste 770 milioane de euro în magazinele de produse alimentare şi 169 milioane de euro în hoteluri şi staţiuni

Foto: iStock

Românii au realizat anul trecut peste 644 milioane de tranzacţii cu banca digitală Revolut, în creştere cu 75% faţă de 2022, adică aproape 74.000 de tranzacţii pe oră, în medie. Cele mai mari sume au fost direcţionate către magazinele de produse alimentare (peste 770 milioane de euro), baruri, cafenele şi bistrouri (336 milioane de euro), benzinării (265 milioane de euro), fast-fooduri (190 milioane de euro), hoteluri, moteluri şi staţiuni (169 milioane de euro). În 2023, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie, 577 euro pentru turism, 557 euro pentru shopping, 453 euro pentru produsele cumpărate din supermarketuri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 374 euro în restaurante, cafenele, baruri şi pentru servicii de catering, 315 euro pentru transport şi 242 euro pentru utilităţi. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală şi cosmetice (206 euro).

”În 2023, românii au efectuat aproape 644 de milioane de tranzacţii cu banca digitală Revolut (tranzacţii cu cardurile şi cu aplicaţia, transferuri de fonduri către alţi utilizatori, fie pe card, pe telefonul mobil sau către conturi bancare, retrageri de numerar la bancomate etc.), în creştere cu 75% faţă de 2022. În fiecare oră, au fost procesate, în medie, aproape 74.000 de tranzacţii realizate de clienţii români. Aproximativ 51% dintre acestea (337 de milioane de tranzacţii) au fost plăţi cu cardurile fizice sau virtuale, în creştere cu 20% faţă de anul anterior, în condiţiile în care baza de clienţi retail s-a majorat cu 38%. De asemenea, o creştere record cu 79% a fost înregistrată în 2023 şi pentru cardurile virtuale de unică folosinţă generate de clienţii români”, anunţă Revolut.

Studiul bazat pe datele interne ale băncii digitale Revolut pentru 2023 arată care au fost principalele tendinţe în utilizarea cardurilor de către clienţii locali, demonstrând poziţionarea fintech-ului ca una dintre modalităţile preferate de a plăti, fie cu cardul fizic sau virtual.

Cele mai multe plăţi cu cardul fizic au fost realizate de români pe plan local (48%), iar numărul tranzacţiilor a crescut cu 20% faţă de 2022. Plăţile în străinătate au reprezentat 13% din totalul tranzacţiilor, în creştere cu 24% faţă de anul anterior.

22% din totalul sumelor cheltuite de utilizatorii români au mers către shopping, 18% către produsele alimentare, 12% către plăţile în restaurante şi fast-fooduri, 10% către servicii. Creşterea costului vieţii şi a preţurilor la produsele de bază a influenţat modul în care românii şi-au alocat bugetele pentru cumpărături. Astfel, cea mai mare creştere a sumei totale a plăţilor efectuate cu cardurile Revolut a fost înregistrată pentru produsele alimentare (+25%), urmate de divertisment (+23%) şi shopping (+20%).

”Totuşi, din perspectiva categoriilor de comercianţi către care s-au făcut plăţi, cele mai mari sume au fost direcţionate către magazinele de produse alimentare (peste 770 milioane de euro), baruri, cafenele şi bistrouri (336 milioane de euro), benzinării (265 milioane de euro), fast-fooduri (190 milioane de euro), hoteluri, moteluri şi staţiuni (169 milioane de euro). Utilizarea intensivă a Revolut pentru plăţile curente este reflectată şi în top 5 comercianţi după numărul de tranzacţii sau după sumele totale ale tranzacţiilor efectuate în 2023. Astfel, doar către primii cinci comercianţi după sumele totale ale plăţilor – Lidl, Mega Image, eMAG, Booking şi Kaufland – clienţii români au achitat peste 435 de milioane de euro cu Revolut, anul trecut. Clasamentul arată diferit dacă se iau în calcul comercianţii către care s-au realizat cele mai multe tranzacţii – Mega Image, Bolt, Lidl, Profi, Google. Aproape 42 de milioane de tranzacţii au fost raportate în cazul acestor comercianţi din top 5, la nivelul întregului an”, arată datele Revolut.

În perioada de referinţă, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie, 577 euro pentru turism, 557 euro pentru shopping, 453 euro pentru produsele cumpărate din supermarketuri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 374 euro în restaurante, cafenele, baruri şi pentru servicii de catering, 315 euro pentru transport şi 242 euro pentru utilităţi. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală şi cosmetice (206 euro).

La nivelul bugetului individual, cea mai mare creştere a unei categorii de cheltuieli a fost înregistrată pentru produsele alimentare (+25%), urmată de cheltuielile cu divertismentul (+23%) şi turism (+19%).

Cea mai mare sumă medie per tranzacţie a fost de 111 euro pentru servicii turistice (+3% faţă de 2022). Următoare sumă medie per tranzacţie a fost înregistrată pentru cheltuieli generale – 49 euro (+12% faţă de 2022). Pe poziţia a treia ca valoare medie s-au aflat serviciile cu 27 euro în medie per tranzacţie (-1% faţă de 2022).

În 2015, aplicaţia financiară Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, 35 milioane de clienţi din lume, din care mai mult de 3,5 milioane din România, folosesc serviciile Revolut pentru a realiza peste 500 de milioane de tranzacţii pe lună.

 

Cele mai recente știri

To Top