Analize

STUDIU. Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii. Doar 5 din 10 consumă zilnic fructe proaspete

dulciuri

Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii, în timp ce doar 5 din 10 consumă zilnic fructe proaspete, potrivit unui studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă.

Cel mai recent studiu de piaţă realizat de Reveal Marketing Research şi-a propus să evalueze diferite faţete ale stilului de viaţă al copiilor şi adolescenţilor români, printre care comportamente alimentare, modalităţi de petrecere a timpului liber, odihnă sau importanţa cadourilor. Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii, în timp ce doar 5 din 10 consumă zilnic fructe proaspete. Majoritatea copiilor (63%) petrec între 1-3 ore pe zi în aer liber, iar 5 din 10 copii întâmpină dificultăţi cu trezitul dimineaţa„, arată cercetarea.

Conform datelor studiului, 83% dintre părinţi declară că se implică în mare şi foarte mare măsură în alimentaţia copiilor, în proporţie semnificativ mai mare femeile (91%) comparativ cu bărbaţii (74%).

Referitor la diferitele obiceiuri de consum ale copiilor, 78% dintre părinţii intervievaţi menţionează faptul că copiii lor iau micul dejun aproape în fiecare zi, cei care sar cel mai adesea peste prima masă a zilei fiind adolescenţii între 13-15 ani (70%).

Referitor la consumul de dulciuri, studiul arată că cei mai mulţi dintre copii consumă dulciuri o dată pe zi (59%), într-o măsură semnificativ mai mare adolescenţii între 13-18 ani (65%) sau de 2-3 ori pe zi (30%).

Copiii şi adolescenţii adoră sucurile carbogazoase, 50% obişnuind să le consume de câteva ori pe săptămână, dintre care 7% zilnic sau aproape zilnic. Cum era de aşteptat, adolescenţii între 13-18 ani se diferenţiază printr-o frecvenţă mai mare de consum (66% vs. 50% total eşantion).

Potrivit companiei, importanţa consumului de fructe este majoră în cadrul unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate, iar conform informaţiilor oferite de părinţi 94% dintre copii obişnuiesc să consume fructe proaspete săptămânal, cei mai mulţi dintre aceştia zilnic sau aproape zilnic (52%), în special cei cu vârste până în 3 ani (80%). Comparativ cu studiul din 2021, este îngrijorător faptul că numărul părinţilor care susţin că copiii lor nu consumă fructe proaspete în fiecare zi sau aproape zilnic a crescut de la 3 la 5 din 10 părinţi, subliniază sursa citată.

O alimentaţie sănătoasă şi adecvată este esenţială pentru o creştere armonioasă a copiilor, iar jumătate dintre părinţi (51%) aleg să se informeze în această privinţă de pe internet. În topul surselor de informare mai regăsim sfaturile medicului pediatru (48%), în mai mare măsură menţionate de părinţii copiilor până în 3 ani (68%), cărţile şi revistele de specialitate (37%) şi informaţiile de la alţi părinţi (34%)„, potrivit cercetării.

Cât priveşte regimul de activitate şi odihnă, majoritatea copiilor (63%) petrec între 1 şi 3 ore pe zi în aer liber, iar 5 din 10 copii întâmpină dificultăţi cu trezitul dimineaţa.

Pe de altă parte, 2 din 10 adolescenţi cu vârste cuprinse între 13-18 ani petrec mai puţin de o oră pe zi în aer liber.

Diferenţe între timpul petrecut în aer liber există şi în funcţie de mediul de rezidenţă, copiii din mediul rural petrecându-şi în medie mai mult timp afară, explică autorii cercetării.

Tipurile de activităţi preferate diferă în funcţie de categoriile de vârstă, copiii până în 12 ani preferând mai degrabă să se joace activ, să alerge (68% vs. 57% total eşantion), în timp ce adolescenţii între 13-18 ani preferă în mai mare măsură să îmbine activităţile fizice cu momentele de relaxare şi observare (43% vs. 31% total eşantion).

O altă activitate zilnică a copiilor este petrecerea timpului în mediul online, 5 din 10 copii petrecând în medie între 1-3 ore pe zi utilizând internetul. Timpul petrecut online creşte o dată cu înaintarea în vârstă, astfel că mai mult de o treime dintre adolescenţi (13-18 ani) utilizează internetul mai mult de 3 ore pe zi (37% vs. 26% total eşantion).

Pe lângă regimul de activitate, datele studiului relevă informaţii şi despre programul de odihnă al copiilor. Aşadar, cei mai mulţi dintre aceştia (42%) merg la culcare între orele 21:00 şi 22:00, în măsură semnificativ mai mare copiii până în 12 ani, iar o altă treime (34%) după ora 22:00, în special în adolescenţii între 13-18 ani (44%).

Referitor la programul de somn, 7 din 10 părinţi susţin că ai lor copii obişnuiesc să adoarmă în câteva minute sau maximum 15-30 de minute după ce ajung în pat/ camera lor.

Cei mai mulţi dintre părinţi obişnuiesc să cumpere cadouri copiilor ocazional, o dată la câteva luni (43%) sau destul de des, de câteva ori pe lună (36%). Ca tendinţă generală, frecvenţa cu care copiii primesc cadouri scade direct proporţional cu vârsta, spre exemplu copiii până în 3 ani primesc într-o măsură semnificativ mai mare cadouri săptămânal (20% vs. 10% total eşantion), în timp ce adolescenţii între 16-18 ani primesc cel mai adesea cadouri ocazional, la câteva luni (50% vs. 43% total eşantion)

Cele mai importante criterii pe care părinţii le iau în calcul când decid ce cadouri să le ofere copiilor sunt reprezentate de interesele şi pasiunile copilului (62%), preţul şi bugetul disponibil (62%) şi vârsta şi dezvoltarea copilului (56%).

În funcţie de vârstele copiilor observăm diferenţe ale criteriilor luate în considerare de părinţi în momentul deciziei de cumpărare. Aşadar, dacă pentru copiii cu vârste de până în 3 ani, valoarea educaţională sau creativă a cadoului este semnificativ mai mare (61% vs. 43% total eşantion), în cazul copiilor între 4-5 ani, calitatea şi siguranţa produsului primează (55% vs. 47% total eşantion).

Studiul a identificat şi ocaziile cu care copiii primesc cadouri în mod obişnuit. Astfel că evenimentele cel mai des menţionate au fost zilele de naştere (83%), sărbătorile anuale – Crăciun, Paşte etc. (73%) şi Ziua Copilului – 1 iunie (49%). De menţionat faptul că, de Ziua Copilului, adolescenţii între 16-18 ani primesc cadouri într-o măsură semnificativ mai mică (36%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul s-a desfăşurat online în perioada 22 – 26 mai 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban şi rural. Mărimea eşantionului a fost de 1007 respondenţi, dintre care 428 părinţi de copii sub 18 ani, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1 % la un nivel de încredere de 95%.

Cele mai recente știri

To Top