Exporturile de ceasuri elveţiene au înregistrat un nou record în 2023, pentru al treilea an la rând, în condiţiile în care au crescut cu 7,6%, până la 26,7 miliarde de franci elveţieni (31 de miliarde de dolari), a anunţat marţi Federaţia Industriei Elveţiene de Orologerie, transmite AFP.
Exporturile de ceasuri elveţiene au fost impulsionate în special de vânzările de pe cea mai importantă piaţă, SUA, unde pe ansamblul anului trecut au crescut cu 35,1%. În schimb, exporturile spre China au scăzut cu 6,9%, chiar dacă a existat o uşoară revenire în ultima parte a anului.
În 2023, exporturile de ceasuri elveţiene au crescut puternic şi spre Hong Kong (15,2%), Japonia (26,8%) şi Emiratele Arabe Unite (11,8%). Pe lângă China, au fost înregistrate scăderi ale exporturilor şi spre Marea Britanie (minus 12,1%), Singapore (minus 7,4%), Germania (minus 2,3%) şi Coreea de Sud (minus 3%).
„Industria elveţiană de orologerie a profitat de cererea constantă pe piaţa produselor de lux” a apreciat Federaţia Industriei Elveţiene de Orologerie, care a avertizat însă că ritmul de creştere a exporturilor a încetinit până la 3,6% în a doua jumătate a anului trecut, de la un avans de 11,8% în prima jumătate a anului.
„2024 pare a fi un an mai calm atât pentru exporturi cât şi cu privire la numărul de persoane angajate în sector, iar rezultatele sunt aşteptate să rămână ridicate sau să crească doar uşor”, a adăugat Federaţia Industriei Elveţiene de Orologerie.
Exporturile de ceasuri elveţiene şi-au revenit rapid după pandemia de Covid-19, stabilind valori record în 2021 şi 2022. Vânzările au fost impulsionate de aşa-numitele „cheltuieli de răzbunare”, în cadrul cărora consumatorii şi-au cheltuit economiile pe produse de lux odată cu relaxarea restricţiilor din pandemie.
Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveţiei şi asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.