Proprietarul Zara, Inditex, a raportat miercuri o creştere a vânzărilor colecţiei sale de toamnă/iarnă, informaţie care a urcat preţul acţiunilor grupului cu 4,6%, în condiţiile în care cel mai mare retailer de modă cotat la bursă din lume şi-a revenit după o vară afectată de vremea nefavorabilă, transmite Reuters.
Inditex a declarat că vânzările sale între 1 august şi 8 septembrie au înregistrat o creştere de 11% în valută constantă, comparativ cu un an în urmă.
În prima jumătate a anului, creşterea vânzărilor a încetinit la 7,2%, de la 13,5% în aceeaşi perioadă cu un an în urmă, parţial din cauza lunii iunie umede şi reci pe piaţa sa de origine.
Analiştii anticipaseră o revenire în trimestrul al treilea, după ce vremea nefavorabilă din iunie a zdruncinat speranţele Zara de a avea un al doilea trimestru cu excepţie.
Compania suedeză H&M a declarat în iunie că vânzările sale pentru luna respectivă ar putea scădea cu 6% în monedele locale faţă de un an în urmă, parţial din cauza vremii mai proaste de pe multe pieţe, în timp ce Primark a declarat pe 5 septembrie că vremea umedă din Marea Britanie a lovit vânzările de vară.
Inditex a raportat o creştere cu 10% a profitului din prima jumătate a anului, la 2,8 miliarde de euro (3,09 miliarde de dolari) şi vânzări de 18,1 miliarde de euro până la sfârşitul lunii iulie.
Analiştii chestionaţi de LSEG se aşteptau la un profit de 2,77 miliarde de euro la vânzări de 18 miliarde de euro.
”Avem deplină încredere în capacitatea noastră de a dezvolta această afacere, în principal datorită modelului unic”, a declarat directorul general Oscar Garcia Maceiras într-o convorbire cu analiştii, adăugând că puterea companiei în vânzările online se datorează mult sprijinului operaţional al magazinelor.
Retailerul a luptat pentru a rămâne în faţa concurenţilor precum H&M şi a rivalului chinez de modă Shein, în creştere rapidă, investind în logistică şi tehnologie pentru a livra modă mai rapid şi prin menţinerea preţurilor scăzute la articolele de zi cu zi.
Un nou centru logistic în Zaragoza, Spania, este aşteptat să se deschidă în mai sau iunie 2025, a spus Maceiras, iar retailerul va renova unele dintre magazinele sale emblematice din China şi Spania, în timp ce îşi va extinde brandul Massimo Dutti în SUA şi Bershka în India.
Maceiras a spus că Zara îşi va extinde serviciul bazat pe aplicaţii pre-deţinute în Statele Unite, în octombrie a acestui an, care le permite clienţilor să vândă, să doneze sau să repare articole. Acesta îşi propune să acopere toate pieţele cheie până în 2025.
Zara va implica, de asemenea, clienţii cu transmisiuni de cumpărături live pe pieţe cheie precum Spania, SUA, Franţa, Italia, Germania, Marea Britanie, Irlanda, Ţările de Jos şi Canada, în următoarele luni, după succesul din China.
Compania a raportat o marjă brută de 58,3% pentru perioada respectivă, cu 19 puncte procentuale mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
”Marja brută din prima jumătate a anului arată o creştere a costurilor mai mică decât cea aşteptată”, a declarat analistul RBC Richard Chamberlain, într-o notă.
Potrivit analiştilor şi investitorilor, Inditex este mai bine protejată de factorii contrari din lanţul de aprovizionare din Asia decât rivalii, deoarece jumătate din produsele sale provin din apropierea Spaniei.
”Un fenomen sezonier precum vremea nu afectează afacerile Inditex pe termen lung. Ne uităm pe termen lung şi la strategia sa din SUA. Credem că poate creşte mult pe această piaţă”, a declarat Xavier Brun, manager de portofoliu la Trea Asset Management, cu sediul la Madrid, care deţine acţiuni Inditex.
În SUA, a doua cea mai mare piaţă a sa, Zara creşte preţurile mai lent decât în trecut şi mai puţin decât H&M în al doilea trimestru, preţurile la blugi crescând cu 2% în acest an, comparativ cu o creştere de 8% la H&M, potrivit retailului, potrivit firmei de analize EDITAT.