Actualitate

CFR SA a scos la licitație reabilitarea Lotul 6 din calea ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș

Foto: Facebook/CFR Călători

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Poarta – Caransebeș (LOTUL6), aferent obiectivului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km). Valoarea financiară estimată a contractului este de 1.331.527.894,38 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.

Achiția publică prevede o durată de 72 luni pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe secțiunea POARTA – CARANSEBEȘ (LOTUL 6), în lungime de 37,160 km, de la Punctul de Oprire nou Poarta, km 436+887 la Caransebeș, km 474+046, 12 luni fiind termenul pentru elaborarea proiectului și 60 de luni pentru execuția lucrărilor. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26.06.2023.

Principalele obiective feroviare incluse în programul de modernizare pe LOTUL 6 sunt:

37,160 km pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h

7stații/halte

18 de poduri

65 de podețe

18 pasaje inferioare și superioare

2 tuneluri noi cu cale ferată  dublă

2 tuneluri reabilitate – Feneș și Tâmpa

10 de treceri la nivel cu calea ferată

2 Puncte de Oprire (PO), la Poarta și Petroșnița

construcții civile în stațiile Teregova, Armeniș, Slatina Timiș, Vălișoara, Balta Sărată și în haltele Valea Timișului, Caransebeș

dublare de linie pe secțiunile PO nou Poarta – Teregova, Slatina Timiș – Vălișoara, Vălișoara – Balta Sărată

modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante

sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson

lucrări specifice protecției mediului.

De asemenea, SA precizează că scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km) este:

→ îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;

→ modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);

→ mărirea capacității de tranzit;

→ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

→ modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;

→ modernizare poduri, podețe

→ reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

→ montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

→ reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰

Linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș se află pe Coridoul Orient/Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Cele mai recente știri

To Top