Piaţa de jocuri video va reveni pe creştere în 2023, graţie vânzărilor solide de console precum Playstation 5 de la Sony, potrivit firmei de cercetare de piaţă Newzoo, transmite Reuters.
Newzoo se aşteaptă ca veniturile industriei de jocuri video să crească cu 2,6%, până la 187,7 miliarde de dolari în 2023, susţinută de creşterea cu 7,4% a vânzărilor de console în acest an. Potrivit datelor aceleiaşi firme, veniturile industriei de jocuri video au scăzut cu 5% în 2022.
„Multe jocuri, aşteptate de mult, vor fi lansate în 2023, o serie de lansări majore fiind programate pentru a doua jumătate a anului, iar livrările de console au ajuns în sfârşit din urmă cererea”, susţine analistul Newzoo, Tom Wijman.
Grupul japonez Sony, producătorul consolelor de jocuri video PlayStation, a estimat luna trecută că în 2023 va vinde 25 de milioane de console Playstation 5, un an record pentru orice tip de consolă PlayStation, pe fondul diminuării problemelor de pe lanţurilor de aprovizionare.
Separat, firma de cercetare de piaţă Circana estimează că în prima jumătate a acestui an cheltuieile consumatorilor americani pentru echipamente hardware destinate jocurilor video au crescut cu 23%. În schimb, cheltuieile pentru conţinut de jocuri video au stagnat în aceeaşi perioadă, în condiţiile în care gamerii au continuat să se orienteze spre francize precum „Call of Duty” de la Activision Blizzard.
Analiştii de la Newzoo se aşteaptă ca jocurile video mobile să fie responsabile pentru aproape 50% din veniturile globale ale industriei de gaming în 2023, chiar dacă politicile Apple şi Google destinate protejării confidenţialităţii limitează monetizarea lor. De asemenea, analiştii Newzoo au estimat că sectorul de cloud gaming are potenţialul de a ajunge la 43,1 milioane de utilizatori plătitori la finele acestui an.