Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) obligă orice operator economic să afişeze preţul cel mai mare şi preţul cel mic al produselor folosind aceleaşi caractere şi aceleaşi font, culoare, mărime, chiar şi în cazul unor oferte.
Ordinul preşedintelui ANPC, Horia Constantinescu, a fost publicat în Monitorul Oficial şi intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.
Acesta stabileşte condiţiile de informare corectă cu privire la afişarea preţurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât şi la distanţă prin utilizarea cardurilor de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea preţurilor.
„Fac public un ordin semnat de mine ca preşedinte, la iniţiativa directorului general Paul Anghel, legat de preţuri şi afişarea acestora! Perioada în care preţul mare era scris mic şi cel mic era scris mare, pentru a vă atrage şi a vă crea situaţii nedorite şi neaşteptate, s-a încheiat! Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la preţul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casa de marcat că pe eticheta era scris mic, mic de tot şi preţul mare, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat! De astăzi în 30 de zile, nu va mai exista preţul pentru care trebuia folosită lupa!”, a declarat, marţi seară, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.
Ordinul publicat în MO prevde că, în cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediat vecinătate unde este expus produsul, cel puţin a preţului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afişat şi preţul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate preţurile aceleaşi caractere de font, culoare, mărime şi alte caracteristici.
Ordinul interzice solicitarea şi utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor.
Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial