Monica Florea, un profesionist cu vastă experiență în business, a ales calea antreprenoriatului. În urmă cu un an a lansat UP Generation, un program de mentorat care antrenează, pe lângă abilitățile profesionale, și abilitățile de viață ale tinerilor.
Monica Florea are 25 de ani de experiență de business, perioadă în care a coordonat mai multe companii de top, a gestionat echipe complexe din diverse domenii de activitate și a trecut și prin experiența recrutării directe, unde a trebuit să „potrivească oameni și companii”. Așa a reușit să afle nu doar nevoile companiilor, ci și ce înseamnă să lucrezi cu tineri și ce îi lipsește mediului profesional ca să-i integreze pe aceștia. “În toate companiile în care am fost, partea de recrutare o făceam eu. Cu fiecare tânăr pe care l-am avut în faţă, în procesul de recrutare, mi s-a întărit ideea că e necesar să construim pepiniere din care tinerii să iasă pregătiți pentru carieră. Așadar, mi-am dorit să fac în jurul companiilor ceea ce eu numeam academie profesională, pentru că am realizat că se pierd foarte mulți ani căutându-și drumurile profesionale, iar nouă, companiilor, fiindu-ne greu să-i pregătim de la zero și să construim echipe cu care să producem rezultate“, dezvăluie antreprenoarea. Toată experiența căpătată a reprezentat fundamentul noii sale afaceri.
„N-am reușit să creez o academie profesională, dar am avut, în companiile cu care am colaborat, libertatea să creez un sistem care a funcționat, și care reprezintă, în mare parte, baza UP Generation”, explică Monica Florea.
Ideea unui program de mentorat i-a apărut în minte în urmă cu cinci ani, dar abia în 2023 s-a concretizat. Odată ce și-a setat un obiectiv clar, respectiv dezvoltarea abilităților de viață pentru tineri, Monica Florea și-a pus la bătaie resursele financiare proprii și s-a apucat de treabă. A lansat un program-pilot, pe care l-a testat în mod gratuit alături de 15 tineri, iar în martie 2024 a lansat programul oficial, Life Skills Pro. „Am vrut să am lângă mine oameni competenți, experți în domeniile lor și puși în slujba devenirii tinerilor, așa s-au alăturat proiectului specialiști din zona de psihologie și psihopedagogie, dar și oameni din business alături de care am completat perspectiva educațională”, arată ea.
Programul acoperă multe abilități care îi pregătesc pe tineri pentru viață și pentru cariere reușite. Câteva dintre acestea includ partea de autocunoaștere, comunicare, gestionare emoţională, luarea deciziilor și gândirea critică, gestionarea conflictelor, mindset, educație juridică etc. „Copiii nu ştiu să ia decizii pentru că de cele mai multe ori nu îi implicăm decizional. De la 16 ani, ei trebuie să fie direct implicaţi în tot ce are legătură cu ei“, spune antreprenoarea.
În cadrul programului, se pune accentul și pe educația financiară și învățare continuă.
„Tinerii vor să ştie cum să facă bani, cum să şi-i gestioneze, cum să lupte cu credinţele lor limitative, cum să-şi structureze partea de informaţie astfel încât să-şi atingă obiectivele de învăţare”, dezvăluie Monica Florea. La final, partea de încredere este foarte importantă în stabilirea dialogului dintre tineri şi angajatori. “Dacă nu ne simt camarazi când au păşit în barca noastră, nu merge, nu vor sta nici cele trei luni de probă. Dacă le explicăm direcţia, vor fi cei mai buni parteneri“, susține fondatoarea UP Generation. Planurile sunt extrem de ambițioase, antreprenorarea preluând parcă din optimismul molipsitor al tinerilor pe care îi ajută. „Vrem să devină un proiect de țară prin care încercăm să ajungem la un milion de tineri, pe termen lung, care sa interacționeze cu o parte din programele noastre spre a deprinde abilitățile de viață, dar și cele profesionale care să le asigure reușita și un start bun în viața de tineri adulți”, încheie Monica Florea.
UP Generation este structurat pe trei niveluri:
- Life Skills Pro, program adresat tinerilor cu vârste între 16-25 ani în care sunt formate competențele esențiale pentru viață.
- Business Pro, program adresat tinerilor de peste 20 de ani în care sunt formate competențe profesionale prin care tinerii pot deveni intraprenori sau antreprenori.
- Anul al treilea este dedicat tinerilor de peste 23 de ani care vor să-și construiască un business personal, iar UP Generation îi ajută să-l poată construi.