Conform unui nou studiu lansat de MIT Sloan Management Review (MIT SMR) și Boston Consulting Group (BCG), un număr tot mai mare de companii utilizează inteligența articială (IA) pentru a îmbunătăți KPI-urile, ameliorând semnificativ vechii indicatorii de performanță.
Intitulat „Viitorul măsurării strategice: îmbunătățirea KPI-urilor cu ajutorul IA”, studiul se bazează pe un sondaj global cu 3.000 de respondenți, reprezentând peste 25 de industrii și 100 de țări, precum și pe interviuri cu 17 executivi care conduc inițiative de IA într-o gamă largă de industrii. Organizațiile folosesc în mod obișnuit KPI-urile ca puncte de referință pentru a evalua progresul într-o varietate largă de obiective de afaceri, cum ar fi creșterea vânzărilor, satisfacția clienților și eficiența operațională. Acest studiu arată că majoritatea companiilor nu au exploatat capacitățile IA pentru a îmbunătăți în mod semnificativ cei mai importanți indicatori.
„Am aflat că liderii vizionari văd IA ca fiind esențială pentru a face KPI-urile lor mai inteligente, mai previzibile și mai profunde”, a declarat Michael Schrage, cercetător asociat la Initiative on the Digital Economy din MIT Sloan School of Management și coautor al studiului. „Am fost surprins de cât de multe organizații nu utilizează încă tehnologia IA pentru a-și revizui și redefini indicatorii importanți.”
„În timp ce majoritatea eforturilor de IA s-au concentrat pe îmbunătățirea performanței folosind tehnologia, acest studiu aduce în lumină modul în care IA poate transforma complet modul în care companiile definesc și măsoară performanța în primul rând”, a declarat Shervin Khodabandeh, partener senior și director general la BCG și coautor al studiului. „Mergem dincolo de îmbunătățirea KPI-urilor existente pentru a reimagina fundamental ce ar putea fi aceste KPI-uri.”
KPI-urile îmbunătățite de IA duc la rezultate mai bune
Schimbările condițiilor economice, așteptările în creștere ale clienților și transformările digitale necesită organizațiilor să-și reevalueze definiția succesului și modul în care este măsurat. 60% dintre lideri consideră că trebuie să îmbunătățească KPI-urile organizației lor pentru a îmbunătăți luarea deciziilor, dar doar aproximativ o treime (34%) folosesc IA pentru a-și face metricile de performanță mai inteligente, adaptive și previzibile.
Nouă din zece organizații cu KPI-uri îmbunătățite de IA sunt de acord sau sunt foarte de acord că KPI-urile lor au fost îmbunătățite de tehnologie. Datele din sondaj confirmă faptul că organizațiile care folosesc IA pentru a crea noi KPI-uri constată o serie de beneficii de afaceri în comparație cu cele care nu o folosesc. Organizațiile care folosesc IA pentru a crea noi KPI-uri cresc de 4 ori colaborarea între angajați si sunt de 3 ori mai eficiente în a prezice performanța viitoare, de 3 ori mai susceptibile să vadă beneficii financiare mai mari și de 2 ori mai susceptibile să vadă o eficiență mai mare.
Cele Trei Tipuri de KPI-uri Inteligente
Raportul evidențiază trei modalități prin care KPI-urile realizate de IA îmbunătățesc indicatorii vechi care urmăresc simplu performanța. În primul rând, KPI-urile descriptive inteligente sintetizează datele istorice și actuale, pentru a oferi perspective asupra a ceea ce s-a întâmplat sau a ceea ce se întâmplă. KPI-urile predictive inteligente anticipează performanța viitoare, producând indicatori principali fiabili și oferind vizibilitate asupra rezultatelor potențiale. Ele identifică, de asemenea, modele pe care alte tehnici sau oamenii nu le pot constata, permițându-le să se bazeze pe o rezervă mai bogată de modele potențial contraintuitive. Într-un final, KPI-urile prescriptive inteligente folosesc IA pentru a recomanda acțiuni care optimizează performanța.
„La un nivel, KPI-urile îmbogățite de IA reprezintă un progres semnificativ în ceea ce pot managerii să măsoare și în cum este măsurată performanța,” spune David Kiron, director editorial pentru cercetare la MIT SMR și coautor al raportului. „Ele invită, de asemenea, la schimbări organizaționale: managerii de afaceri și tehnologiile trebuie să lucreze împreună în moduri noi pentru a dezvolta și a folosi metricile care contează cel mai mult.”
Implementarea și Managementul Holistic al KPI-urilor Inteligente
Trecerea de la KPI-urile vechi la KPI-urile informate algoritmic perturbă modul în care organizațiile înțeleg, definesc și urmăresc excelența performanței. Raportul detaliază următoarele etape pe care organizațiile trebuie să le urmeze pentru a face ca KPI-urile lor inteligente să fie operațional, organizațional și strategic mai valoroase:
- Realiniați guvernanța datelor pentru a permite KPI-urile mai inteligente măsurabile.
- Stabiliți sisteme de guvernanță pentru KPI-uri.
- Utilizați „gemenii digitali” pentru a îmbunătăți metricile cheie de performanță.
- Prioritizați pregătirea culturală și abordările centrate pe oameni.
- Asigurați alinierea strategică cu KPI-urile inteligente.
„KPI-urile mai inteligente alimentate de IA au devenit surse de diferențiere strategică și de creare a valorii,” a declarat François Candelon, Director Global al BCG Henderson Institute și coautor al raportului. „Acest lucru nu este doar o lozincă, ci este ceea ce face posibilă IA. Designul, guvernanța, supravegherea și evoluția KPI-urilor îmbunătățite de IA sunt acum o prioritate pentru conducerea organizației.”