Vânzările de automobile pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, au scăzut în ritm anual cu 5,8% în aprilie, arată datele publicate vineri de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA), războiul preţurilor şi subvenţiile nereuşind să-i atragă pe consumatori, care sunt prudenţi în legătură cu cheltuielile masive, pe fondul redresării lente a economiei, transmite Reuters.
Şi ponderea vehiculelor propulsate cu forme noi de energie (NEV) a atins un nou nivel record, deschizând calea ca Beijingul să-şi îndeplinească rapid obiectivele de mediu, vânzările de vehicule electrice (EV) încă sunt mai reduse decât cele de hibride plug-in (PHEV).
În aprilie, vânzările de automobile s-a situat la 1,55 milioane de unităţi, un declin de 9,6% faţă de martie, când se înregistrase un avans de 5,7%.
Vehiculele propulsate cu forme noi de energie au reprezentat 43,5% din totalul vânzărilor de automobile, un record lunar, după ce în prima jumătate din aprilie depăşiseră pragul de 50%. Obiectivul Chinei este ca 45% din maşinile vândute să fie vehiculele propulsate cu forme noi de energie, până în 2027.
Vânzările EV au urcat cu 12,1% în aprilie, faţă de un avans de 10,5% în martie, în timp ce vânzările PHEV au crescut cu 64,2%, faţă de o expansiune de 75,4% în martie.
Segmentul PHEV, care înregistrează un avans mai rapid din 2022, a stimulat succesul producătorului auto chinez BYD, reprezentând 57% din totalul vânzărilor de automobile ale companiei în aprilie.
Ponderea Chinei pe piaţa globală a PHEV a ajuns la aproape 70% în primul trimestru, arată datele CPCA.
Producătorii auto din Japonia, pionierii tehnologiilor hibride, au ajuns în urma companiilor chineze, pe plan mondial.
Pentru a stimula cererea, China a anunţat subvenţii de până la 10.000 yuani (1.380 dolari) pentru fiecare automobil înlocuit.