Transportul rutier acoperă 50,4% din mobilitatea colectivă în Europa, în timp ce în România acest procent este doar de 34%, ceea ce ne arată că pe piața locală este loc de creștere substanțială în perioada următoare, a declarat, joi, președintele IRU și secretar general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Radu Dinescu, la un eveniment de specialitate.
”Transportul rutier acoperă 50,4% din mobilitatea colectivă în Europa, ceea ce e un procent destul de important. Dacă ne uităm la România, acest procent este doar de 34%, ceea ce ne arată că în România avem un loc de creștere substanțial în perioada următoare. Dacă ne uităm la faptul că în Europa se estimează o creștere a nevoii de mobilitate cu circa 30% în următorii ani, înseamnă că România are un potențial chiar și mai mare. Acest lucru se datorează în principal flexibilității transportului rutier de persoane. Transportul rutier de persoane poate să acopere și cele mai mici localități, poate să preia pasageri de acolo sau poate să aducă turiști pe acolo. Practic, satisface o oportunitate și economică și de dezvoltare și de nevoie a cetățenilor care locuiesc într-o anumită localitate”, a susținut Dinescu.
Potrivit acestuia, dacă în Europa lucrează 1,1 milioane de oameni în această industrie de transport de persoane, în România sunt 3.200 de firme, numărul acestora fiind în scădere cu aproape 10% față de acum doi ani, de la 3.600.
”Partea bună e că parcul s-a păstrat: 26.600 de vehicule. Aici lucrează 77.000 de șoferi și avem disponibili 33.000 de manageri. Cred că e extraordinar de important să nu uităm că, datorită flexibilității, transportul rutier este atractiv, dar, pe de altă parte, din cauza lipsei de accesibilitate, de disponibilitate și de prezență în tehnologie, el înregistrează o scădere în ultimii ani din România. Oamenii tineri, generațiile noi vor să te găsească ca furnizor de servicii aici, în telefon. Dacă nu ești prezent aici, pentru mulți dintre ei nu exiști ca furnizori de serviciu. Ceea ce oferă astăzi FlixBus este o posibilitate a unei dezvoltări a acestui tip de transport spre beneficiul cetățenilor, pasagerilor de toate vârstele, în special al generațiilor noi. De asemenea, oferă oportunitate și pentru transportatorii din România de persoane, transportatori care sunt mici și medii, să zicem, cărora le oferă niște oportunități deosebite. Fiecare parte face ce știe mai bine, să se obțină o sinergie și o performanță cât mai bune”, a afirmat el.
În opinia sa, dacă transportul de persoane va fi disponibil în aplicație, cu siguranță pasagerii vor fi interesați.
”Am spus de multe ori: Coca-Cola e prezentă peste tot, pentru că întinzi mâna și o găsești. Așa și aici. Dacă transportul de persoane va fi disponibil în aplicație, pot să rezerv, pot să cumpăr online și îl găsesc foarte ușor accesibil din orice punct îmi doresc să plec și găsesc destinația în acest orar și în aceste aplicații, atunci cu siguranță pasagerii vor fi extrem de interesați să acceseze aceste servicii”, a susținut Radu Dinescu.
Reprezentantul UNTRR a subliniat că mulți tineri nu își mai iau carnet de conducere, pentru că nu mai văd mașina ca pe o ”libertate”, ci ca pe o responsabilitate.
”Să ne uităm că mulți din generațiile tinere nici nu își mai iau permis de conducere, unii dintre ei pentru că vor să folosească alte oportunități și nu își doresc să fie constrânși. Adică nu văd mașina neapărat ca pe o libertate, ci ca pe o obligație sau o responsabilitate, să spun așa. Sunt ferm convins că această zi va genera oportunități noi și va aduce mai mulți operatori de transport, va aduce mai mulți conducători auto în industrie și spre beneficiul, repet, al cetățenilor, al companiilor de transport, mici și medii – într-adevăr, piața e foarte fragmentată și în România și la nivel european, 93% din companii au între 1 și 10 vehicule. Pe de altă parte, cei mari sunt gata să intre în competiție cu FlixBus, iar lucrul ăsta poate să aducă un lucru bun pe baza experienței din Italia. Lumea poate fi inovativă, se poate dezvolta fiecare companie prin creativitate, utilizare de tehnologie și spre beneficiul, de asemenea, al pasagerilor și al cetățenilor”, a susținut acesta.
Lansarea primelor rute interne FlixBus cu autocarul în România, în parteneriat cu operatori locali, ”deschide o nouă poartă pentru transportul de pasageri, pentru industria aceasta și pentru satisfacerea unei nevoi de mobilitate colectivă în creștere și în România”, consideră Radu Dinescu.
”Noi credem că acest lucru va fi un lucru bun în condițiile în care lucrurile sunt reglementate de un arbitru corect și imparțial în piață spre beneficiul tuturor”, a adăugat el.
Președintele IRU și secretar general al UNTRR, Radu Dinescu, a participat, joi, la un eveniment în care FlixBus, compania travel-tech care operează cea mai extinsă rețea de autocare interurbane din Europa, și-a anunțat extinderea pe piața națională prin lansarea primelor rute în România.
Noile rute vor fi operate în parteneriat cu transportatori locali și vor conecta treptat marile orașe și destinațiile turistice din țară, oferind o alternativă accesibilă, confortabilă și cu un impact mai redus asupra mediului înconjurător.
Practic, FlixBus va opera rute de transport cu autocarul și între județele din România. Începând cu vara aceasta, FlixBus lansează 10 linii interne care vor conecta peste 50 de orașe din România. Pasagerii vor putea călători cu autocarul din Constanța către Timișoara, din București către Iași sau Satu Mare, dar și pe multe alte rute care vor traversa țara dintr-o parte în alta, oferind o nouă opțiune de mobilitate națională.
