Business

Italia a redeschis o investigaţie împotriva site-ului Shein, pentru posibile afirmaţii de mediu înşelătoare

Foto: iStock

Agenţia antitrust din Italia a lansat o investigaţie asupra unei companii cu sediul în Dublin care operează site-ul şi aplicaţia Shein, din cauza unor eventuale afirmaţii de mediu înşelătoare făcute pe site-ul retailerului de modă rapidă, transmite Reuters.

Ancheta vizează Infinite Styles Services CO. Limited şi acuză site-ul Shein că încearcă ”să transmită o imagine a producţiei şi sustenabilităţii comerciale a articolelor sale de îmbrăcăminte prin afirmaţii de mediu generice, vagi, confuze şi/sau înşelătoare”, a spus agenţia antitrust într-un comunicat.

Shein a spus că este ”gata să coopereze deschis cu autorităţile italiene relevante, oferind sprijinul şi informaţiile necesare pentru a răspunde oricăror întrebări”.

Ancheta este cea mai recentă dintr-un şir de investigaţii efectuate de autorităţile de reglementare din întreaga Europă cu privire la afirmaţiile potenţial înşelătoare ale companiilor în materie de mediu, deoarece noile reglementări ale Uniunii Europene urmăresc să restrângă spălarea ecologică.

Autoritatea italiană a spus că unele informaţii pe care site-ul web le oferă despre colecţia ”evoluSHEIN” a Shein ar putea induce în eroare consumatorii cu privire la cantitatea de ţesături ”verzi” utilizate, fără să îi informeze în acelaşi timp că articolele de îmbrăcăminte nu sunt reciclabile.

De asemenea, a mai spus că site-ul Shein pare să sublinieze un angajament faţă de decarbonizare, care pare a fi contrazis de creşterea emisiilor de gaze cu efect de seră prezentată în rapoartele de sustenabilitate ale Shein pentru 2022 şi 2023.

Fondată în China, Shein este cunoscută pentru confecţiile sale ieftine.

Tratamentul său faţă de lucrători şi istoricul de mediu au fost supuse unui control sporit în urma informaţiilor că ar putea să îşi listeze acţiunile la Londra.

Conform reglementărilor Uniunii Europene anti-greenwashing, care au intrat în vigoare anul acesta şi se vor aplica în toate statele membre peste doi ani, companiilor le este interzis să facă afirmaţii vagi de mediu cu privire la produsele lor, cum ar fi etichetarea acestora ca ”eficiente din punct de vedere energetic” sau ”prietenoase cu mediul”, dacă nu oferă dovezi care să le susţină.

”Trecem printr-o perioadă ecologică de corectare a reclamaţiilor, în care companiile fie vor fi investigate şi amendate, fie vor pleca şi vor obţine date pentru a susţine şi a comunica cu exactitate afirmaţiile specifice”, a declarat Abbie Morris, CEO Compare Ethics, care verifică conformitatea cu revendicările ecologice pentru clienţi precum Reformation şi New Look.

Shein, în declaraţia sa, a spus că s-a angajat să respecte legile şi reglementările de pe pieţele în care îşi desfăşoară activitatea şi să menţină transparenţa faţă de clienţii săi.

Organismul antitrust din Italia, care se ocupă de protecţia consumatorilor, precum şi de problemele de concurenţă, a deschis recent investigaţii asupra gigantului de căutare online Google şi mărcile de lux Armani şi Dior.

Conform legislaţiei italiene, companiile care au încălcat regulile privind drepturile consumatorilor se confruntă cu amenzi de la 5.000 de euro la 10 milioane de euro (5.590 de dolari – 11,2 milioane de dolari).

Shein are sediul pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa în Dublin. Sediul său global este în Singapore.

Cele mai recente știri

To Top