Reprezentanți ai Guvernului, lideri ai marilor companii din domeniul agricol și ai retailului, experți și cercetători au participat astăzi la Conferința Națională „Taste the future 2025 – Agri Food & Retail Summit”. Cât de scumpă ar putea deveni hrana, cum pot fi încurajați comercianții să primească la raft alimente românești și cine îi ajută pe cei din agricultură și industria alimentară să fie eficienți, au fost doar câteva dintre temele dezbătute.
Una dintre temele dezbătute astăzi a fost accesibilitatea producătorului român la raftul magazinelor, iar potrivit datelor oficiale, acest lucru s-a mai îmbunătățit în ultimii ani.
În prezent, 70% din alimentele comercializate sunt produse sau procesate la noi în țară. Alături de mine însă, este Tiberiu Dănețiu, este membru de bord îndrumare lanț de hipermarket-uri din România. Aș dori să vă întreb pe dumneavoastră cum este relația cu producătorul român și cum ați reușit să aduceți aceste produse pe rafturi.
Tiberiu Dănețiu, membru în board, director relații instituționale și Retail Media, a vorbit despre relația dintre producătorii români și retaileri.
„În primul rând vreau să vă spun că de 18 ani preocuparea noastră principală este să creăm parteneriate cu producătorii români, să-i ajutăm să se dezvolte pentru a putea oferi produse de calitate românilor. Așa că astăzi putem spune că peste 90% dintre produsele alimentare provin de la companii din România, în lanțul pe care eu îl reprezint și, bineînțeles, că noi susținem producătorii agroalimentari de o manieră important și serioasă, de lungă durată.
Avem producători de 15 ani, de 10 ani, de 5 ani și unii noi, creăm cu ei filiere de produse, peste 80 de filiere de produse realizate cu 50 de producători români crem aprovizionare și parteneriate ultra locale, producător local din Brașov livrează în magazinul in Brașov, din Sibiu, în Sibiu, iar cei medii și mari, cu ei dezvoltăm parteneriate naționale.
Am reușit să ajutăm companii importante să se dezvolte, românești pentru a fi mai bine pentru consumatorii români”, a declarat Tiberiu Dănețiu, membru în board, director relații instituționale și Retail Media.
Tiberiu Dănețiu: „Utilizăm proceduri simplificate astfel încât ei să ajungă mult mai repede și mai simplu în rafturile locale”
De asemenea, acesta a vorbit și cum a evoluat acest proces de a aduce producătorul român mai aproape de consumator.
„În primul rând am crescut împreună și e important de spus lucrul ăsta. Simplificăm dacă este un producător mic, utilizăm proceduri simplificate astfel încât ei să ajungă mult mai repede și mai simplu în rafturile locale, în magazinul în care sunt, iar pentru ceilalți creăm programe multianuale astfel încât să putem să-i ajute să se dezvolte.
Bucuria noastră este atunci când putem oferi, de exemplu, produse agroalimentare în sezon legume-fructe 90-95, 100% din România, un număr mare de produse vara, de exemplu, avem 30-40% de roșii diferite de la o serie de producători români, strict românești”, a mai declarat Tiberiu Dănețiu, membru în board, director relații instituționale și Retail Media.
