Business

Mobilizare fără precedent în sectorul construcțiilor din România

Realizarea tronsonului de cale ferată Brașov – Sighișoara este una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură feroviară din Europa. Pentru a face față provocărilor deosebite, compania de construcții AKTOR a mobilizat resurse uriașe: patru mașini de foraj TBM (Tunnel Boring Machine) lucrează simultan pe firul viitoarei linii de cale ferată.

AKTOR desfășoară în prezent lucrări de foraj în cadrul proiectului de modernizare și construcție a liniei de cale ferată Brașov-Simeria, parte integrantă a Coridorului Rin-Dunăre, pe tronsonul Brașov-Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cătane, după ce, la mijlocul lunii decembrie, a intrat în activitate și cea de-a patra mașină de foraj TBM (Tunnel Boring Machine), denumită Konstantina. Aceasta are o lungime de 100 de metri și o greutate impresionantă, de 1.500 de tone, și a început „să sape” în panta unui deal aflat în apropierea localității Racoș.

Recorduri greu de egalat

Prezența celor patru TMB-uri care lucrează concomitent la forajul tunelurilor marchează o premieră și, în același timp, un record greu de egalat în lucrările de infrastructură din țară.  Mașina de foraj Konstantina s-a alăturat astfel celor deja operaționale: Alexandra, Eleni și Varvara. Alexandra și-a început forajul la jumătatea lunii octombrie și a ajuns deja la o adâncire semnificativă în interiorul muntelui, în timp ce Eleni și Varvara au început lucrările în primăvară. Eleni și Varvara forează tunelurile gemene Ormeniș, cu o lungime de 6,9 km fiecare, între Racoș și Ormeniș, segmentul sudic al tronsonului de cale ferată ce va străpunge dealurile din zonă, în timp ce a doua pereche de tuneluri, denumită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, este forată între Racoș și Homorod de către Konstantina și Alexandra. „Acesta este un proiect de amploare, unul dintre puţinele din Europa în care patru maşini forează patru tuneluri în acelaşi timp, dovadă a capacităţii AKTOR de a livra proiecte de infrastructură de ultimă generaţie, care sporesc conectivitatea în România şi în întreaga regiune. Toată echipă este mândră să participe la această lucrare istorică, de consolidare a Coridorului Rin-Dunăre, contribuind la creşterea durabilă şi mobilitatea regiunii pentru generaţiile viitoare. Le mulţumesc muncitorilor implicaţi pentru efortul şi dăruirea lor şi autorităţilor pentru sprijin”, a explicat Alexandros Exarchou, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al AKTOR Group.

O lucrare de maximă importanță

Tunelurile se află pe firul viitoarei linii de cale ferată Brașov-Simeria, parte din Coridorul Rin-Dunăre, unul  esențial pentru infrastructura feroviară europeană, și vor avea un diametru interior de 8,6 metri și un diametru exterior de 9,4 metri, datorita captuselii din beton –asta pentru că, pe măsură ce avansează, TBM-urile montează în jurul lor prefabricate de beton de 1,5 metri lăţime fiecare, ca un inel, pentru a crea forma circulară a tunelului. Tunelurile vor fi conectate prin galerii de legătură: 13 galerii de legătură, cu o lungime totală de 601 metri liniari pentru tunelul Ormeniș, respectiv 10 galerii de legătură, cu o lungime totală de 417 metri liniari pentru tunelul Homorod. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA cu Asocierea AKTOR SA – Alstom Transport SA – Arcada Company.

Click to comment

Warning: Undefined variable $user_ID in /var/www/incomemagazine.ro/public/wp-content/themes/flex-mag/comments.php on line 49

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Cele mai recente știri

To Top