Segmentul turismului de lux crește mai rapid decât orice alt sector al industriei turistice și se estimează că acesta va atinge o valoare de 2,3 trilioane de dolari până în 2030, potrivit raportului ‘The State of Tourism and Hospitality 2024’, realizat de McKinsey & Company.
În prezent, 72% dintre turiștii de lux își doresc să descopere locații noi, iar 80% dintre aceștia sunt sub 60 de ani, cu o creștere accentuată a segmentului tânăr, arată raportul citat într-un comunicat al companiei aLive Experinces.
‘Industria turismului de lux evoluează rapid, iar piața din România reflectă această transformare. Vedem din ce în ce mai mulți călători care, după ce au explorat resorturi de top și experiențe gastronomice excepționale, își doresc mai mult-experiențe care îi conectează profund cu locurile și culturile pe care le descoperă, într-un mod personal și relevant pentru ei. Pentru acest nou tip de călător, luxul nu se rezumă la servicii impecabile și cazare excepțională-acestea sunt deja un standard. Luxul autentic înseamnă acces, educație, moștenire culturală, autenticitate și atemporalitate. Este despre trăiri care îți schimbă perspectiva, momente care lasă o amprentă profundă’, a explicat Ioana Rucăreanu, fondatoarea aLive Experiences, în comunicat.
Potrivit sursei citate, apetitul românilor pentru experiențe premium este în continuă expansiune, turiștii români fiind tot mai interesați de servicii exclusiviste, fie că este vorba de resorturi de cinci stele, călătorii tailor-made sau experiențe unice care combină cultura, natura și luxul personalizat. Totodată, România are un potențial considerabil de a atrage turiști internaționali în segmentul ultra-luxury, prin patrimoniul său cultural și natural impresionant, care poate fi integrat în experiențe exclusiviste.
În acest context, printre propunerile aLive Experiences se numără experiențe behind-the-scenes (acces exclusiv în ateliere haute couture, laboratoare de inovație, fabrici de hypercar-uri, studiouri de film sau producții cinematografice în derulare), evenimente tematice în locații spectaculoase (castele medievale transformate pentru o singură noapte, reședințe private, insule retrase sau muzee închise exclusiv pentru un eveniment privat), întâlniri cu comunități indigene (imersiuni culturale în ritualuri sacre în Bhutan, explorarea triburilor din Amazon sau Mongolia, alături de culturi indigene), concerte private în locații excepționale (recitaluri private susținute de artiști de renume mondial în palate istorice, sau spectacole intime în mijlocul sălbăticiei, la apus) sau expediții cu exploratori renumiți (experiențe conduse de pionieri care au doborât recorduri mondiale, explorând ghețarii Arcticii sau Antarcticii, junglele Amazonului sau deșerturile Africii).
Totodată, compania propune aventuri cinematografice inspirate din filme iconice (o călătorie James Bond-style, combinând zboruri cu elicopterul, trasee spectaculoase în supercar-uri și croaziere private pe superyacht-uri, culminând cu un black-tie gala într-un decor spectaculos) și călătorii educaționale pentru familii.
aLive Experiences este un curator de experiențe ultrapersonalizate, cu birouri în Monaco și București. Compania operează la nivel global, colaborând cu lideri din industrii diverse – de la aviație privată și yachting, la explorare științifică, haute couture și conservare.
