Vânzările Tesla pe piețele cheie din Europa au continuat să scadă în martie, arată datele publicate marți, sporind dovezile că șoferii renunță la achiziționarea vehiculelor electrice (EV) produse de compania condusă de Elon Musk, pe fondul intensificării concurenței din China, transmite Reuters.
Înmatriculările de mașini noi Tesla în Franța și Suedia au scăzut pentru a treia lună consecutiv, contribuind la cele mai redus vânzări trimestriale în cele două țări începând din 2021.
Intrarea lui Musk în politica din SUA și sprijinirea mișcărilor de extremă dreapta din Europa au dus la demonstrații în fața magazinelor Tesla în Statele Unite și cereri de boicot în alte zone.
De asemenea, evoluția Tesla este afectată de îmbătrânirea gamei de vehicule, compania confruntându-se cu un test în următoarele luni, în condițiile în care pregătește în Europa lansarea unei versiuni modernizate a SUV-ului Model Y, cea mai bine vândută mașină în regiunea scandinavă în ultimii doi ani.
‘Niciodată o marcă auto nu a suferit o astfel de cădere în dizgrație’, a afirmat Quentin Willson, fondatorul FairCharge, grupul de sprijin EV din Marea Britanie, și proprietarului unei mașini Tesla.
În martie, înmatriculările Tesla au scăzut în ritm anual cu 36,83% în Franța, cu 63,9% în Suedia și cu 1% în Norvegia. În Danemarca și în Țările de Jos s-a înregistrat un declin de 65,6%, și, respectiv, 61%.
Vânzările în primul trimestru din acest an au scăzut cu 41,1% în Franța, cu 55,3% în Suedia, cu 12,5% în Norvegia, cu 56,4% în Danemarca și cu 49,7% în Țările de Jos.
Singurul avans în martie a fost Portugalia, unde înmatriculările Tesla au urcat cu 2%, dar în primul trimestru din acest an au scăzut cu 26%, chiar dacă pe piață a crescut numărul de vehiculele electrice vândute.
‘Cifrele sale ale Tesla în Europa sunt rezultatul unei combinații de factori. Compania nu a mai dezvoltat modele care să fie competitive din punct de vedere al prețurilor. În plus, implicarea în politica din SUA a directorului general este respinsă de mulți consumatori’, a apreciat Ben Nelmes, de la compania New AutoMotive.
