Google, parte a grupului Alphabet, a criticat un posibil ordin al autorităţilor antitrust din Uniunea Europeană pentru vânzarea unei părţi din afacerea sa cu publicitate online, considerând că ar fi disproporţionat şi nedrept pentru partenerii săi în acest domeniu, transmite Reuters.
Comentariile directorului Google, Oliver Bethell, şi ale vicepreşedintelui său pentru reclame globale, Dan Taylor, făcute vineri, au venit după ce gigantul tehnologic din SUA a răspuns la acuzaţiile UE transmise companiei în iunie.
„Ne opunem dezinvestirii. Nu credem că acesta este rezultatul potrivit pentru acest caz. Credem că aceasta este o parte extrem de eficientă a afacerii noastre. Şi acest tip de remediu ar fi disproporţionat în circumstanţe şi am explicat acest lucru Comisiei în răspunsul nostru la declaraţia lor de obiecţii”, a declarat Bethell reporterilor.
Comisia Europeană a declarat că Google a abuzat din 2014 de dominaţia sa în industria tehnologiei de publicitate online prin puterea sa de piaţă de ambele părţi ale lanţului de aprovizionare.
Comisia a spus că Google făcut acest lucru asigurându-se că atât instrumentele sale de intermediere pe partea de cumpărare, cât şi pe partea de vânzare ar favoriza propriul său AdX Ad Exchange în licitaţiile de potrivire.
Taylor a spus că este o practică obişnuită în industrie să servească atât agenţii de publicitate, cât şi editorii, un număr de rivali făcând acelaşi lucru.
”Există multe firme care au afaceri de tehnologie concurente cu noi, Amazon, Microsoft, Criteo, Comcast şi altele. Oferă platforme publicitare şi instrumente ca ale noastre, care se adresează atât agenţilor de publicitate, cât şi editorilor. Acum este obişnuit să faceţi acest lucru în industrie, deoarece beneficiază atât agenţii de publicitate, cât şi editorii”, a spus el reporterilor.
Mizele sunt mai mari pentru Google în această ultimă ciocnire cu autorităţile de reglementare, deoarece se referă la o parte din activitatea de publicitate a companiei, care a reprezentat 79% din veniturile totale anul trecut şi făcându-l cel mai mare generator de bani.
Veniturile sale din publicitate în 2022, inclusiv din serviciile de căutare, Gmail, Google Play, Google Maps, reclame YouTube, Google Ad Manager, AdMob şi AdSense, s-au ridicat la 224,5 miliarde de dolari.
Google poate cere o audiere închisă pentru a-şi susţine cazul în faţa unor înalţi oficiali antitrust din UE şi naţionali, înainte de emiterea unei hotărâri, care ar putea veni anul viitor.