Johnson & Johnson a ajuns la o înţelegere preliminară pentru a rezolva o investigaţie a peste 40 de state americane, care doreau să stabilească dacă compania a indus în eroare pacienţii cu privire la siguranţa pudrei sale de talc pentru copii şi a altor produse pe bază de talc, a declarat marţi compania, citată de CNBC.
Însă, acordul nu rezolvă zecile de mii de procese ale consumatorilor, dintre care unele urmează să fie judecate anul acesta, care susţin că acele produse pe bază de talc au provocat cancer.
Aceste cazuri au provocat timp de zeci de ani probleme financiare şi de relaţii publice pentru J&J, care susţine că produsele sale cu talc, pe care nu le mai comercializează, sunt sigure pentru consumatori.
J&J a declarat într-un document depus în octombrie la autorităţile de reglementare a bursei că 42 de state şi Washington, D.C. au lansat o investigaţie comună privind comercializarea produselor pe bază de talc.
Compania va plăti 700 de milioane de dolari în cadrul acordului convenit, a declarat marţi directorul financiar al acesteia, Joseph Wolk, pentru Wall Street Journal.
Anul trecut, J&J a alocat aproximativ 400 de milioane de dolari pentru a rezolva cererile autorităţilor de protecţie a consumatorilor din SUA.
Erik Haas, vicepreşedintele global pentru litigii al J&J, a confirmat înţelegerea într-o declaraţie către CNBC.
El nu a furnizat suma plăţii sau alte detalii despre tranzacţie.
„În conformitate cu planul pe care l-am conturat anul trecut, compania continuă să urmărească mai multe căi pentru a obţine o soluţie cuprinzătoare şi finală a litigiului referitor la talc”, a declarat Haas pentru CNBC.
„Aşa cum s-a scurs săptămâna trecută, acest progres include un acord de principiu la care compania a ajuns cu un consorţiu de 43 de procurori generali ai statului pentru a-şi soluţiona pretenţiile privind talc”.
Bloomberg a scris pentru prima dată despre înțelegere la începutul acestei luni, citând surse familiare cu chestiunea.
J&J, care a raportat marți rezultatele celui de-al patrulea trimestru, a încercat de două ori să rezolve cazurile, transferând aceste responsabilități către o filială, LTL Management, iar această unitate a cerut protecția Legii falimentului, conform Capitolului 11.
În iulie, un judecător de insolvențe din New Jersey a respins a doua încercare de faliment, declarând că LTL Management nu se afla într-o situație financiară suficient de dificilă. În aprilie, o curte de apel din SUA a respins prima tentativă de faliment din același motiv.
În cadrul ultimei tentative de faliment eșuate, J&J a propus să plătească 8,9 miliarde de dolari reclamanților de talc.
Haas a declarat în timpul unei teleconferințe privind câștigurile din octombrie că societatea cere Curții Supreme să anuleze hotărârile instanțelor inferioare care au refuzat protecția împotriva falimentului pentru LTL Management.
De asemenea, J&J a declarat la sfârșitul anului trecut că ia în considerare o a treia tentativă de faliment, în timp ce încearcă să avanseze cu această propunere.
J&J a încetat anul trecut vânzările de pudră pentru copii pe bază de talc la nivel mondial.