Actualitate

Adrian Câciu, la conferința Income Magazine: Până în 2030, România va arăta altfel

România are la dispoziție în momentul acesta 17 miliarde de euro din fonduri europene, incluzând aici politică de coeziune și PNRr, pe ceea ce înseamnă transportul, infrastructura de transport. 9,6 miliarde de euro din politică de coeziune, 7,4 miliarde de euro din PNRr, dual pe infrastructura rutieră și pe infrastructura feroviară, a declarat ministrul Adrian Câciu la conferința Income Magazine Corporate „Transport & Logistics – Next Level, conectăm lumea, dezvoltăm România”

Avem două vești bune. Pe de-o parte, peste tot se lucrează, sunt șantiere deschise atât pe partea de rutier, dar și pe partea de feroviar, ceea ce nu prea s-a întâmplat în ultimii 30 de ani. Și a doua veste bună este că finanțarea este echilibrată. Atât pe rutier, cât și pe feroviar, iar faptul că nu s-a întâmplat până acum. Dacă menținem acest ritm de investiții, atât pe partea de autostrăzi, dar mai ales pe partea de feroviar, cât și pe partea portuară și pe canalul navigabil al Dunării, până în 2030 România va arăta altfel, a spus ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Aportul acum este undeva la 4,5% din PIB. Cred că în 2030 va fi un aport dublu. La fel, dacă vreți să vă spun despre proiecte depuse la acești 17 miliarde de euro pe care România i-a luat la dispoziție, avem 28 de miliarde totalul proiectelor depuse. 16 miliarde de euro sunt deja contractați pe PNRR. Iată valoarea proiectelor. Iar 12 miliarde de euro sunt pe partea de politică de coeziune, față de alocarea de 9,6. La fel, nu în ultimul rând, pentru prima oară în 30 de ani, anul trecut și anul acesta, avem partea de aeroporturi noi, a mai declarat Câciu.

Sunt terminale noi deschise la nivel de Schengen, la nivel european. Se vor deschide noi terminale în acest an, ceea ce nu s-a făcut în ultime 30 de ani. Cred că ultimul care va avea un terminal în construcție sau deschis va fi cel mai mare aeroport în România, adică Henri Coandă. Dar orașe care, până acum, să spun, aveau aeroporturi secundare, Iași, Craiova, Cluj, Timișoara, Baia Mare, acum devin adevărate poluri de dezvoltare, a mai spus ministrul.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai recente știri

To Top