Grupul auto francez Renault a raportat joi o creştere peste aşteptări a veniturilor în trimestrul al treilea, graţie cererii puternice pentru noile modele mai scumpe, care a ajutat la contracararea diminuării volumelor, transmite Reuters.
În perioada iulie-septembrie 2024, Renault a realizat venituri de 10,7 miliarde de euro, în creştere cu 1,8% în ritm anual şi peste estimările analiştilor care mizau pe un rezultat de 10,35 miliarde de euro.
„Carnetul nostru de comenzi continuă să fie unul solid. Ne aşteptăm la un trimestru patru cu o creştere solidă”, a declarat directorul financiar Thierry Pieton.
Constructorii auto europeni au probleme din cauza creşterii costurilor şi diminuării cererii, precum şi a competiţiei puternice venite din partea producătorilor chinezi de automobile electrice, care pot produce autoturisme mai ieftine decât producătorii occidentali.
Datele publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că vânzările de autoturisme în Europa au scăzut cu 18% în luna august şi s-au redus din nou în septembrie, primul declin lunar consecutiv din ultimii doi ani.
Joi, Renault a informat că volumele sale globale de vânzări au scăzut cu 5,6% în trimestrul al treilea, până la 482.468 de vehicule, în timp ce vânzările realizate pe piaţa din Europa s-au diminuat cu 5,3% până la 328.111 de vehicule.
Marca Dacia a vândut 142.431 de vehicule în trimestrul al treilea, în scădere cu 3,8% în ritm anual. Grupul francez a precizat că acest lucru se explică prin tranziţia la noile generaţii Spring şi Duster, însă nivelul foarte bun al comenzilor pentru noul Duster confirmă prognozele pozitive pentru următoarele trimestre.
„Veniturile noastre din trimestrul al treilea au început să beneficieze de ofensiva noastră de produs fără precedent, cu 10 noi modele lansate în acest an, reprezentând 18% din comenzile noastră în acest trimestru”, a precizat Renault într-un comunicat de presă. Comparativ, în prima jumătate a anului, noile lansări au reprezentat aproximativ 5% din comenzi, a precizat Thierry Pieton, ceea ce duce în sus preţul mediu de vânzare, care va continua să crească şi în 2025.
Renault, unul dintre puţinii constructori auto europeni care nu şi-a revizuit prognozele în ultimele săptămâni din cauza prăbuşirii pieţei, şi-a confirmat obiectivele pentru întregul an 2024, când ar urma să înregistreze o marjă operaţională de cel puţin 7,5% şi un flux liber de numerar de cel puţin 2,5 miliarde de euro, graţie noilor modele lansate, inclusiv modelul electric R5 şi noile SUV-uri Dacia.
Acţiunile Renault au crescut cu 10% în acest an, devansându-şi rivalii europeni. De exemplu, acţiunile Volkswagen au scăzut cu 18% iar titlurile Stellantis au căzut cu până la 42%. Thierry Pieton a precizat că Renault nu se confruntă cu probleme cu furnizorii sau probleme de management al stocurilor, cu care se confruntă unii din rivalii săi.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.