Comedia „Candidatul perfect” a reușit să aducă în cinematografele din România 115.939 de spectatori, în mai puțin de două săptămâni de la lansare. Filmul, semnat de producătorii „Teambuilding”, se adresează publicului corporatist și este considerat una dintre cele mai relevante producții de comedie ale anului. Cu glume captivante și izbitor de asemănătoare despre societate, filmul reușește să redea momente din actuala campanie politică. „Candidatul perfect” a atras atenția atât publicului larg, cât și mediului politic, generând certuri aprinse în online, unde oamenii încearcă să descifreze pe cine anume dintre candidații reali parodiaza filmul.
Scenariul și regizorul filmului, Alex Coteț, reușește să aducă înapoi același stil de umor pe placul corporatiștilor, exact cum a făcut în „Teambuilding”. Regizorul debutant a declarat că multe dintre scenele gândite cu mai bine de un an în urmă au ajuns sa prevestească întâmplări din ultimele luni, oferind filmului o notă de actualitate greu de egalat:
„Candidatul Perfect” e o satiră socială, în primul rând, cu același stil de umor ca Teambuilding. Am vrut să facem o comedie despre viața de zi cu zi, despre problemele mici, cu vecinii de bloc, pe care nu le putem rezolva fiindcă suntem prea ocupați să plângem de milă „țărișoarei noastre”, deși nu încercăm să o schimbăm cu nimic. Faptul că sunt ridiculizați și politicienii este normal, fiindcă așa cere povestea. Dar la bază, filmul e despre „vărul ăla” sau „vecinul ăla” din viața fiecăruia, care crede ca le știe pe toate și dacă ar fi el președinte de mâine ar curge lapte și miere.” Spune Alex Coteț, regizor și scenarist
Filmul aduce în prim-plan povestea lui Costică Frântu (interpretat de Nicu Banea), fiul unui administrator de bloc, care în dorința de a-și recupera locul de parcare de la un vecin, ajunge să candideze la prezidențiale! Cu un fir epic plin de ironie și aluzii la realitățile românești, filmul devine o oglindă comică a societății și ridică întrebări profunde despre alegeri și promisiuni.
La ieșirea din sala de cinema, umoristul și reprezentantul brandului “ Divertis”, Toni Grecu „Este un film care pare la început o comedie ușoară, dar de fapt nu e așa. Pleci din sală cu niște gânduri destul de serioase, pentru că filmul spune niște adevăruri care dor. L-aș vota pe Siminel pentru că are o imagine foarte bună! Iar scena mea preferată a fost cea legată de corupție, în care se stabileau limitele de la care trebuie pedepsită corupția și momentul în care candidatul Frântu a promis salarii pentru elevi. Asta mi se pare cea mai bună idee posibilă ca să câștigi un public care nu votează.”
Sloganurile satirice ale celor doi contracandidați din film, Siminel Roșianu (Matei Dima) și Costică Frântu (Nicu Banea), au făcut și ele mare vâlvă! Mesajele au avut un impact imens, generând milioane de like-uri și mii de distribuiri online. Cele mai populare au fost de departe: „Am furat, dar am și făcut!” și „Toți vă fură și vă mint, eu doar vă mint!” sau.. “ Inchid ochii la șpagă”. Acestea au stârnit hohote de râs, dar și reflecții asupra societății actuale. În urma reacțiilor publicului s-au sesizat și oamenii din media.
Comedie în cinematografe, comedie și pe stradă. „Candidatul perfect” îi bulversează pe alegător
„Seamănă mult cu situația reală din România. Eu sunt un om care iubește foarte mult politica și, pentru mine, politica este foarte mult pentru oameni. Și îmi doresc cumva ca prin voi, ca prin noi, ca prin generațiile noastre să schimbăm această meteahnă. Pentru mine e de râs, dacă nu ar fi de plâns. Noi, cei care înțelegem clar parodia și satira, putem trata cumva… nu doar cu umor. Dacă vreți să vedeți așa, într-o abordare smart, situația politică la zi, dați-i o șansă!” Mărturisește realizatoarea TV, Denise Rifai
„Candidatul perfect” a avut lansarea oficială pe 22 octombrie 2024 și continuă să fie difuzat în toate cinematografele din țară. Filmul face parte din portofoliul Vidra Productions, recunoscută drept fabrică de blockbustere românești. De-a lungul ultimilor cinci ani, compania Vidra Productions a lansat filme precum: “Teambuilding”, “Tati part-time” sau “ Buzz House”.